۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲

شناسایی و کشف ۸۲ تخلف اضافه تناژ در محورهای جنوب سیستان وبلوچستان

شناسایی و کشف ۸۲ تخلف اضافه تناژ در محورهای جنوب سیستان وبلوچستان

ایرانشهر- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جنوب سیستان وبلوچستان گفت: در دو ماه نخست سال جاری ۸۲ تخلف اضافه تناژ در محورهای جنوب استان شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، شهاب الدین نوایی اظهار کرد: طبق پایش های به عمل آمده ۸۲ دستگاه کامیون که بیش از ظرفیت مجاز حمل بار داشته‌اند، شناسایی و اعمال قانون شدند.

وی افزود: کنترل اضافه تناژ باعث جلوگیری از تخریب راه، پیشگیری از فرسودگی جاده و افزایش ایمنی تردد و ترافیک خواهد شد که این مهم با پشتیبانی باسکول‌های منصوب در پلیس راه و سامانه WIM (توزین در حال حرکت بار) انجام می‌شود.

نوایی بیان کرد: حتی تناژ مجاز نیز باعث خسارت به شبکه راه‌ها و ابنیه و تأسیسات مربوطه می‌شود، اما تناژ غیرمجاز تخریب‌ها را تسریع می بخشد و در صدد این هستیم تا میزان جرایم را در حد بازدارنده افزایش دهیم و برای این کار پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان خاطرنشان کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه جنوب استان، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان و… در دست اجرا است.

کد خبر 5815171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha