۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴

مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

طرح سرپرستی از ایتام به نیابت از شهدا در لرستان اجرا می‌شود

طرح سرپرستی از ایتام به نیابت از شهدا در لرستان اجرا می‌شود

خرم‌آباد- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از اجرای طرح سرپرستی از ایتام به نیابت از شهدا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هبت اله هاشمی امروز پنج شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهار داشت: فرهنگ ایثار خاص مکتب اسلام نیست در همه مکتب‌ها وجود دارد ولی در یک مکتبی این فرهنگ ایثار مختص یک فصلی است و تمام می‌شود اما اسلام این مکتب ایثار را خاص تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه بحث کمک به ایتام یک ایثار در بعد اقتصادی و مادی است و پرداخت جهیزیه به مددجویان یک نوع ایثار است، عنوان کرد: در فرهنگ اسلام و شیعه اوج این قله شهادت است که اختصاص به فرهنگ تشیع دارد.

طرح سرپرستی از ایتام به نیابت از شهدا در لرستان اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به جایگاه شهید در اسلام، عنوان کرد: شهیدی که قرآن تعریف می‌کند و مکتب اهل بیت (ع) از آن اسم می‌برند، شهیدی که سردمدار آن سیدالشهدا است این شهید با همه عالم فرق می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی، گفت: مسیری که در کمیته امداد و بنیاد شهید ما در آن حرکت می‌کنیم سخت و پرتنش است ولی در این مسیر هر مجموعه‌ای نمی‌تواند کار انجام دهد، در این مسیر اعتقادات اثرگذار است، در کنار اعتقاد، فرهنگ اجتماعی و دینی مؤثر است.

وی عنوان کرد: گذشتن از مال و جان برای انسان‌ها سخت است و کسانی که از مال و جان می‌گذرند، خداوند می‌فرمایند این افراد صادقین هستند.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، عنوان کرد: در طرح اکرام ایتام یک فرزند با انتخاب خانواده شهید، به نام شهدا معرفی می‌شود و این اقدام در عید غدیر رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی، بیان کرد: تاکنون خانواده شهدای مجرد در استان از سرپرستی ایتام به نیابت از شهدا در این طرح اکرام استقبال کرده اند.

وی اظهار کرد: جهیزیه‌هایی نیز که به نیابت از شهدا از طرف کمیته امداد پرداخت می‌شود طرحی نو در کشور است.

بنا بر این گزارش، تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای اجرای طرح اکرام ایتام «سرپرستی هر شهید مجرد یک یتیم» منعقد شد.

کد خبر 5817524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha