۴ تیر ۱۴۰۲، ۷:۴۶

استاندار کردستان:

«محمود خان دزلی» چهره‌ ماندگار ضد استعمار در تاریخ کردستان است

«محمود خان دزلی» چهره‌ ماندگار ضد استعمار در تاریخ کردستان است

سروآباد - استاندار کردستان «محمود خان دزلی» را نمونە یک انسان آزادیخواە، شجاع و با شهامت در تاریخ پر افتخار کردستان و اورامانات ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا شنبه شب در همایش محمود خان دزلی در روستای دزلی سروآباد اظهار کرد: محمودخان دزلی با غیرت و مردانگی، شهامت و شجاعت، نه فقط برای کردستان و دزلی، بلکه برای آزادی‌خواهان یک الگو و نمونه است.

وی افزود: امثال این شخصیت بزرگ، از زندگی مرفه و آسایش خود گذشتند تا آسایش و آزادی و امنیت را برای مردم فراهم کنند و از این روی برای همیشه‌ی تاریخ ماندگار خواهند بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: میرزاکوچک خان، سنجرخان، رئیسعلی دلواری و محمودخان دزلی، برای حمایت از مردم، در برابر ظلم و استعمار ایستادند و به مفاخر تاریخی تبدیل شدند.

زارعی کوشا افزود: شهید سلیمانی در روز دشوار و حساسی که داعشی ها تا دروازه اربیل عراق رسیده بودند، بیدرنگ در میدان حاضر شد و مردم اربیل و کردستان عراق را از خطر تصرف و تجاوز داعشی ها نجات داد و برای همیشه در قلب کردها ماندگار شد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان و روستای دزلی، در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کرد و این منطقه مفتخر به قدوم رهبری در جنگ تحمیلی است.

کد خبر 5819059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha