۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶

«حالا می‌توانم کمی بخوابم»

اظهارات سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران بعد از صعود به جام جهانی

اظهارات سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران بعد از صعود به جام جهانی

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: به مردم ایران صعود به جام جهانی را تبریک می گویم و حالا می توانم اندکی بخوابم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عبدی در نشست خبری پس از دیدار تیم فوتبال نوجوانان ایران و یمن که با پیروزی در ضربات پنالتی و صعود ملی‌پوشان ایران به جام جهانی زیر ۱۷ سال همراه بود، گفت: ابتدا می‌خواهم از اهالی رسانه که در طول این مدت در مسابقات حضور داشتند تشکر کنم. سپس باید از AFC قدردان باشم که مسابقات سختی را به خوبی و زیبایی هرچه تمام برگزار می‌کند. این فوتبال برای امروز نیست بلکه برای آینده است. فوتبالی که امروز حمایت می‌شود برای نسل بعدی است.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران افزود: امروز بازی خیلی سختی را برگزار کردیم. گاهی اوقات بازی خطرناکی در کنترل بازی و حملات داشتیم. ضد حملات آنها خطرناک بود. بازی خیلی پر استرسی بود. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم باعث خوشحالی مردم کشورم و اهالی فوتبال شویم.

او در پاسخ به این سوال که چه مسیری را برای رسیدن به نیمه نهایی و حضور در جام جهانی پشت سر گذاشتید؟ گفت: ما آنالیز کاملی داشتیم. کانال‌های کناری راست و چپ را به خوبی شناسایی کردیم. ما انتظار ضد حمله داشتیم. گاهی اوقات حملاتی را انجام دادیم اما آنها با پنج دفاع مقابله می‌کردند. در خط میانی نیز بازی پر فشاری را داشتیم. در نیمه دوم هم روی ضد حملات خطرناک آنها برنامه داشتیم. خوشبختانه یا متأسفانه بازی به پنالتی کشیده شد. ما اینجا هستیم تا بتوانیم برنده شویم.

عبدی درباره شکست یمن تصریح کرد: من خیلی احساسی هستم و می‌دانم یمنی‌ها چقدر تلاش کردند. به هر حال این طبیعت فوتبال است. این یک تجربه شد و ما و آنها باید ادامه دهیم تا موفق تر از اینها عمل کنیم.

وی که در نشست خبری با زبان انگلیسی صحبت می‌کرد یادآور شد: حالا به بازی بعدی فکر می‌کنیم تا بهتر از این دیدار هم عمل کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران تاکید کرد: یک بازیکن سرعتی معمولاً قدرت هم در کنارش است. یمنی‌ها بازیکنان سرعتی داشتند. آنها در میانه میدان سه تا چهار بازیکن اینچنینی داشتند که فیزیکی بازی می‌کردند. آنها بازیکنان خیلی خوبی در سطح عالی بودند. فوتبال خیلی خوبی بازی کردند. من به بازیکنانم گفتم ریسک نکنند تا دچار مشکل مقابل بازیکنان سرعتی یمن نشوند. آنها نیز خیلی خوب این موضوع را رعایت کردند.

عبدی درباره عملکرد بازیکنان در ضربات پنالتی تصریح کرد: هر روز و در هر تمرین ما تمرین پنالتی می‌کنیم. در این مواقع آمادگی لازم را با توجه به تمریناتی که در دو سه ماه گذشته داشتیم انجام دادیم.

او درباره تفکر بازیکنان و کادر فنی نوجوانان ایران گفت: فوتبال همه چیز برای بازیکنان و مربیان است. ما با فوتبال زندگی می‌کنیم و با فوتبال زیبا پیش می‌رویم. شاید فقط ۱۰ تا ۱۲ سال در فوتبال نبودم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ادامه داد: شب‌ها به خاطر فوتبال نمی‌خوابیدم. این بازیکنان با فوتبال زندگی می‌کنند. آنها هم نمی‌خوابند تا بازی‌های قبلی خودشان را ببینند. هر روز ۴ الی ۶ ساعت آنالیز هر بازی را می‌کنیم. ما هر بازی آغاز دوباره‌ای داریم. ما به سختی کار می‌کنیم و طراحی دوباره‌ای روی پلان‌های خودمان داریم. این خیلی سخت است. اگر با یک سیستم یا استایل بازی می‌کردم مشکلی نبود ولی باید آن را عوض کنیم. این برای ما معنای زیادی دارد. من خدا را شاکر هستم بازی را بردیم و حالا می‌خواهم امشب کمی بخوابم.

حسین عبدی در پایان بار دیگر نسبت به توجه اصحاب رسانه به رقابت‌های جام ملت‌های زیر ۱۷ سال در کشور تایلند تشکر کرد و گفت: من در پایان باز هم تشکر می‌کنم و خوشحالم با اهالی رسانه در اینجا گفتگو می‌کنم و نظراتمان را به اشتراک می‌گذاریم.

کد خبر 5819734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 2
      وای چشم نخوری یمن جنگ زده را بردن هنر نیست