۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد؛

اختصاص۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش پسماند شهرک تخصصی روی به زنجان

اختصاص۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش پسماند شهرک تخصصی روی به زنجان

زنجان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش پسماند شهرک تخصصی روی زنجان به استان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید گلشنی منفرد بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه پسماند روی در استان زنجان از ۲۵ سال پیش در مساحتی ۳۳ هکتاری انباشت شده است، گفت: در پایان سال ۹۹ با حکم دستگاه قضا انتقال پسماند به آن محل متوقف و تمامی پسماند حاصل از فعالت واحدهای فرآوری خاک روی به لندفیل تخصصی سردهات منتقل می گردد.

وی افزود: در پایان اسفند ماه سال گذشته مزایده مربوط به پسماند روی برگزار شد و استان منتظر ابلاغ تفویض اختیار مدیریت پسماند از سوی وزارت صمت به شورای معادن بود که این امر طی روزهای گذشته محقق شد در این راستا بازگشایی پاکات در نیمه تیر ماه انجام خواهد شد و تا آخر تیر ماه برنده مزایده به اطلاع مردم خواهد رسید.

گلشنی با بیان اینکه تفاوت برگزاری این مزایده با مزایده معدن اختصاص ۳۰ درصد حقوق دولتی است که مردم استان از آن منتفع خواهند شد و شفافیت در هزینه و درآمد یکی از مهمترین مسائل مد نظر در این مزایده بود، ادامه داد: این مزایده برای اولین بار در سطح کشور با این حجم از پسماند حدود ۱۰ میلیون تن است.

میزان هدف گذاری صادرات در نظر گرفته شده ۶۵۰ میلیون دلار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به تهیه سند راهبردی در آغاز سال جاری میزان رشد در بخش صنعت ۱۰.۹ درصد و بخش معدن ۱۱ درصد در نظر گرفته شده و میزان هدف گذاری صادرات در نظر گرفته شده ۶۵۰ میلیون دلار است.

گلشنی افزود: برای ایجاد عدالت اقتصادی و توازن عدالت سرمایه گذاری راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است که راهکار کوتاه مدت شامل گره گشایی از واحدها بوده و در میان مدت احیای واحدهای راکد، برگزاری مزایده و تکمیل واحدهای در حال توسعه مدنظر است و راهکار بلندمدت جذب سرمایه گذاری می باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از تمدید زمان ارسال پیشنهاد قیمت برای مزایده واگذاری امتیاز برداشت و فروش پسماند روی زنجان تا ۲۳ تیرماه خبر داد و افزود: همه شرایط، قراردادها، پیوست های قرارداد، فراخوان آگهی، نحوه اخذ ضمانت نامه ها، نحوه ورود، در سامانه ستاد به طور کامل و شفاف بارگذاری شده است تا کلیه متقاضیان بتوانند با اطلاعات کامل در این مزایده شرکت کنند و در نهایت به بالاترین درصد پیشنهادی با بالاترین امتیاز صلاحیت فنی و مالی واگذار می شود.

گلشنی با بیان اینکه ۱۹ تیرماه جاری زمان بازگشایی پاکات مزایده است، ادامه داد: مطابق برنامه زمان بندی، ۲۶ تیرماه نتیجه و برنده مزایده اعلام می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان ظرفیت انبار پسماند روی ۹ میلیون و ۹۸۵ هزارو ۵۷۷ تن است و بر اساس نمونه گیری های انجام شده عیار روی این پسماند ۱.۵۲ درصد و عیار سرب آن ۱.۸ درصد است.

گلشنی افزود: با توجه به تهیه سند راهبردی در آغاز سال جاری میزان رشد در بخش صنعت ۱۰.۹ درصد و بخش معدن ۱۱ درصد در نظر گرفته شده و میزان هدف‌گذاری صادرات در نظر گرفته شده ۶۵۰ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: رقم صادرات محصولات در سال ۱۴۰۰، ۵۶۵ میلیون دلار است. در سال گذشته ۵۷۳ میلیون دلار محصول از استان صادر شده و در سه ماهه نخست امسال نیز حجم ارزی صادرات ۷۲ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ایجاد تنوع در سبد محصولات صادراتی و تربیت تجار قوی برای استان بسیار مهم است و تلاش داریم صادرات محصولات منطقه و حتی استان‌های همجوار از گمرک زنجان انجام شود.

گلشنی با تاکید بر اینکه برای ایجاد عدالت اقتصادی و توازن عدالت سرمایه‌گذاری راهکارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است، افزود: راهکار کوتاه‌مدت شامل گره‌گشایی از واحدها بوده و در میان‌مدت احیای واحدهای راکد، برگزاری مزایده و تکمیل واحدهای در حال توسعه مدنظر است و راهکار بلندمدت جذب سرمایه‌گذاری است.

۲۳ واحد صنعتی راکد احیا می شود

وی در ادامه با بیان اینکه طبق آخرین پایش صورت گرفته ۱۷۵ واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد که ۱۳ واحد از این تعداد، واحد صنعتی بزرگ محسوب می شوند، ادامه داد: امسال در بخش صنعت ۲۳ واحد صنعتی راکد و در بخش معدن ۱۵ واحد احیا خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سال ۱۴۰۱ در سطح استان ۲۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد معدنی احیا شد.

گلشنی افزود: طی سه ماهه نخست امسال نیز ۶ واحد صنعتی و ۵ واحد معدنی احیا شده است‌. احیای واحدهای راکد صنعتی استان در زمره اقدامات ارتقاء بهره‌وری استان بوده که در کنار سرمایه‌گذاری‌های قابل اجرا، تامین‌کننده سرمایه‌گذاری مورد نیاز استان جهت تحقق رشد ارزش‌افزوده بخش صنعتی مورد هدف است.

.

کد خبر 5820454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha