۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰

معاون ارشاد سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه

برگزاری جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه

زاهدان- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالسلام بلوچ زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان برگزار شد، با بیان این مطلب که در حوزه هنرهای تجسمی سال گذشته استان رتبه دوم جایزه «فیروزه» کشوری را کسب کرد، افزود: در سه ماهه اول امسال، در حوزه نمایش، ۱۰ نمایش در سطح شهرستان‌های ایرانشهر، زابل و زاهدان اجرا شد که شاخص ترین آنها اجرای نمایش «حبیب» به کارگردانی رضا خداداد بیگی و و «آشغال مرد» به کارگردانی نظیر برهان بودند.

وی از برگزاری انتخابات انجمن نمایش در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، در نیمه اول آبان امسال جشنواره تئاتر استانی نیز در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در حوزه هنرهای تجسمی سال گذشته سیستان و بلوچستان رتبه دوم جایزه فیروزه کشوری را کسب کرد، امسال نیز در حال ارسال آثار هستیم و امیدواریم رتبه خوبی در این بخش کسب کنیم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه سینمایی نیز جشنواره فیلم «گوهرشاد» اواخر تیر ماه برگزار خواهد شد، همچنین جشنواره «مهر سینمای ایران» نیز با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاد، امسال در مهر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن‌های سینمایی در شهرستان‌های سراوان، کنارک و راسک در حال تجهیز هستند، گفت: در شهرستان‌های زابل، زهک، زاهدان، خاش و چابهار نیز سینماها تجهیز بوده و واگذاری آنها در دست اقدام است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان نیز گفت: پایان سال گذشته، در حوزه طرح آسیب‌های اجتماعی یک سری برنامه‌ها اجرایی شده که نتایج مثبتی در استان به دنبال داشت.

عباس شهرکی افزود: برنامه‌های مختلفی سال گذشته در اقصی نقاط استان در حوزه فرهنگی و مطبوعاتی اجرایی شد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به برگزاری مراسم شب شعر و جشن هفته وحدت در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان، برگزاری آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به میزبانی شهرستان بمپور و غیره اشاره کرد.

وی از برگزاری طرح بشری در شهرستانهای زابل و سراوان خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۰۰ نفر از قرآنیان سیستان‌وبلوچستان در طرح آموزش نوین قرآن کریم (بشری) شرکت کردند که این طرح تخصصی با تدریس معاونت آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد «ابراهیم کرمانی‌نژاد» در سالن فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهرستان زابل به‌صورت شبانه‌روزی با حضور چشم‌گیر و استقبال بی‌نظیر جامعه قرآنی برگزار شد.

این مسئول از برگزاری مراسمی در روز قلم در شهرستان ایرانشهر و مراسم شب شعر آئینی در اواخر تیرماه امسال در منطقه سیستان و همچنین ویژه برنامه‌هایی پیرامون عید غدیرخم خبر داد و افزود: تدوین سند قرآنی سیستان و بلوچستان تا سال ۱۴۰۴ در بهمن ماه سال گذشته انجام شد که به زودی به نهادهای مربوطه ابلاغ می‌شود.

کد خبر 5821455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha