۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵

عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

نیاز به آمبولانس را با برگزاری مناقصات برطرف می‌کنیم

نیاز به آمبولانس را با برگزاری مناقصات برطرف می‌کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع فرسودگی آمبولانس‌ها از مشکلات اساسی ما است که با برگزاری مناقصات آن را برطرف خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره ۳ هزار آمبولانس فرسوده در کشور، گفت: این موضوع یکی از مشکلات اساسی است که در حال حاضر در مناقصات تلاش می‌کنیم بخشی از این نیاز را تأمین کنیم. این اقدام در مرحله اجرایی است و تأمین اعتبار آن نیز صورت گرفته و امید است تا یک یا دو ماه آینده ساماندهی شود.

وی درباره پایان دوره همه‌گیری ویروس کرونا بیان کرد: کرونا هنوز در مناطق آلوده تمام نشده است؛ کسانی که در بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها فعالیت دارند باید همچنان در این باره احتیاط کنند. البته در سطح جامعه دیگر نیازی به استفاده از ماسک نیست.

وزیر بهداشت درباره اظهارنظری منتسب به وی درباره تأمین کامل نیازهای داروی کشور، بیان کرد: من درباره ذخایر دارو صحبت کرده‌ام؛ یکی از راهکارهای مقابله با کمبود دارو این است که ذخایر استراتژیک خود را افزایش دهیم که در همین زمینه در حال کار هستیم تا ذخایر خود را افزایش دهیم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه باید زمینه‌های کمبود دارو را باید برطرف کنیم، اظهار کرد:. در دو هفته اخیر هم کارهای خوبی در دولت و مجلس انجام شد. سازمان برنامه و بودجه در دولت حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار و شرکت‌های دارویی اختصاص داد و بانک مرکزی ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داد. مجلس هم در رابطه با ارزش افزوده برای دارو وتجهیزات که نمونه داخلی ندارند، معافیت داد. این اقدامات زمینه‌هایی ایجاد می‌کند که دارو به مقدار کافی تأمین کنیم.

کد خبر 5822340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha