۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

جزئیات ثبت نام دانش آموزان در مدارس خراسان جنوبی

جزئیات ثبت نام دانش آموزان در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند_ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی جزئیات ثبت نام دانش آموزان استان در پایه های مختلف تحصیلی را تشریح کرد.

سید علیرضا موسوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بحث ثبت نام از دانش آموزان در پایه‌های اول ابتدایی و مقاطع دیگر تحصیلی از دغدغه‌های والدین بوده که اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در راستای کاهش این دغدغه می‌کوشد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام پایه اول ابتدایی آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد، تصریح کرد: برای تمامی مدارس دولتی مدوده‌های سکونتی مشخص شده و اولیا می‌توانند با توجه به این محدوده به مدارس مربوطه مراجعه و برای فرزندان خود ثبت نام کنند.

آغاز ثبت‌نام از دانش‌آموزان پایه هفتم در بیرجند از ۲۶ تیرماه

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: مدارس تنها باید هزینه بیمه و همچنین هزینه ثبت نام برای کتب درسی از دانش‌آموزانی که خودشان در سامانه مربوطه ثبت نام نکرده‌اند را دریافت نمایند.

موسوی‌نژاد افزود: از والدین دانش‌آموزان خواسته می
شود همچنان که انتظار دارند تا تربیت صحیح فرزندانشان در محیط مدرسه صورت گیرد خودشان نیز صداقت را به فرزندان خود آموزش دهند و در مورد محدوده زندگی خود برای ثبت نام در مدارس صداقت داشته باشند.

وی ادامه داد: ثبت نام از پایه هفتم که باید از پنجم تیر ماه آغاز می‌شد در تمام استان به جز شهرستان بیرجند آغاز شده و ثبت‌نام از دانش‌آموزان پایه هفتم در بیرجند از ۲۶ تیرماه به دلیل مشخص شدن نتایج آزمون مدارس شاهد، نمونه و تیزهوشان شروع می‌شود.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی بر اساس محدوده سکونت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مورد ثبت نام دانش آموزان پایه دهم گفت: ملاک ثبت نام برای این دانش آموزان دریافت فرم هدایت تحصیلی بوده و دانش‌آموزان می‌توانند با توجه به رشته‌های شاخص که در این فرم مشخص شده به مدارس محدوده سکونت خود مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

موسوی نژاد بیان داشت: ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد بر اساس سامانه مربوطه صورت می‌گیرد، معیار در مدارس دولتی عادی بر اساس محدوده سکونت بوده، معیار ثبت نام در مدارس دولتی هیات‌امنایی نیز بر اساس محدوده سکونت بوده اما اگر ظرفیت آنها تکمیل نشده بود می‌توانند ثبت نام از دانش‌آموزان خارج از محدوده را نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه معیار شهریه‌های مدارس غیردولتی چندین مورد بوده که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و این میزان را مشخص می‌نماید، اضافه کرد: از مدیران این مدارس خواسته می‌شود تا جدولی را در این خصوص طراحی کرده و در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهند تا به بخش قابل توجهی از سوالات والدین در خصوص شهریه مدارس پاسخ داده شود.

افزایش ۵ تا ۴۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: بحث اجاره بها خدمات بهره‌ای که از نیروهای انسانی در مدارس گرفته می‌شود در بحث تعیین شهریه دخیل هستند.

موسوی نژاد یادآور شد: خراسان جنوبی در بحث شهریه‌ها در سطح کشور در پایین‌ترین سطح قرار داشته و امسال میزان شهریه‌ها با توجه به معیارهایی که ذکر شد از ۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی در رابطه با نظارت بر شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: با توجه به اهمیت موضوع اداره مستقلی در اداره کل به عنوان اداره مشارکت‌ها و امور مردمی وجود داشته که بر تمام پروسه ثبت نام، فعالیت‌ها تربیتی و همچنین هزینه اخذ شده از والدین در مدارس رسیدگی می‌کند علاوه بر آن نیز شورای نظارت بر مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی به طور مرتب برگزار می‌شود.

ثبت‌نام کتب درسی برای بیش از ۷۴ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: شهریه مدارس شاهد به صورت کشوری اعلام شده در سطح استان تصمیم‌گیری نمی‌شود.

موسوی‌نژاد در مورد ثبت نام برای کتب درسی گفت: کتب درسی یکی از ضروریات دانش آموزان بوده و ثبت نام برای کتب درسی از نهم اردیبهشت ماه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: تقریباً نزدیک به بالای ۷۴ درصد دانش آموزان استان برای کتب درسی ثبت نام کرده‌اند.

جذب ۴۰۲ نفر نیرو در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مورد آزمون استخدامی آموزش و پرورش و نتایج آن گفت: نتایج آزمون برای جذب ۴۰۲ نفر نیروی انسانی که تا ۳ برابر ظرفیت اعلام می‌شود، مشخص شده و پذیرفته شدگان برای مرحله مصاحبه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دعوت خواهند شد.

موسوی نژاد بیان کرد: ارزیابی پذیرفته شدگان امسال متفاوت بوده و ارزیابان استان آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده‌اند.

وی یادآور شد: بحث بررسی مدارک از امروز آغاز شده و برای مصاحبه عملی از طریق سامانه نوبت دهی انجام و مراجعه افراد بر اساس این نوبت دهی صورت می‌پذیرد.

تحصیل ۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در خراسان‌جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مورد آموزش اتباع خارجی گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع خارجی حدود ۵۰۰۰ دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی در استان ثبت نام کرده‌اند.

موسوی نژاد با بیان اینکه بحث کنکور یکی از مباحث مهم و حساس برای دانش آموزان و والدین آنها است، یادآور شد: این آزمون مهم در ۶ شهرستان خوسف، زیرکوه، در میان بشرویه، سربیشه و طبس علاوه بر مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۱۰۰ نفر در سطح استان در این آزمون شرکت می‌کنند که باید اسباب آرامش و اطمینان خاطر آنها فراهم شود.

کد خبر 5824242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha