۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۲

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

همه افراد جامعه در تبلیغ غدیر سهیم باشند

همه افراد جامعه در تبلیغ غدیر سهیم باشند

شهرکرد- مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مدل تبلیغ غدیر اجتماعی است و برای ترویج آن باید کوشید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی طاهری ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دستور غدیر یک دستور تاریخی و از جانب پیامبر اعظم (ص) بود اظهار کرد: ماجرای غدیر اعلام برای حاضرین و ابلاغ به همه غایبین بود.

وی تصریح کرد: به دستور پیامبر اعظم (ص) محتوای غدیر را تا روز قیامت به همه جهانیان باید ابلاغ کرد.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه ابلاغ پیام غدیر رسالتی بود که پیامبر (ص) بر عهده همه جهان و تاریخ گذاشته بود گفت: مسئله غدیر را باید درک کرد که بتوانیم آن را ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی از طریق انقلاب اسلامی تلاش کرد تا محتوا غدیر را در قالب مدل اعمال ولایت اجتماعی محقق کند و این مدل را به جهان و دنیا ارائه دهد.

هویت اصلی انقلاب غدیر است

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: رخدادی که به واسطه انقلاب اسلامی که هویت اصلی آن غدیر است محقق شد این بود که شیعیان عالم که در سالیانی از تاریخ شیعیان متحرک بودند تبدیل به شیعیان محرک شدند.

وی گفت: شیعه متحرک کسی بود که دیگران بر سرنوشت آن مسلط بودند، مواهب مادی، سیاسی، معرفتی را دیگران جهت دهی می‌کردند و بیشتر تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ دنیا با نگاه‌ها و اعتقادات و باورهای مکاتب خاص موجود در دنیا بود.

حجت الاسلام طاهری عنوان کرد: انقلاب اسلامی قالبی را ذیل مدل ولایت اجتماعی طراحی کرد و آن قالب این بود که خود شیعه و تفکر شیعه امکان اداره جامعه و تمدن سازی دارد، انقلاب اسلامی با محتوا غدیر شیعه را احیا کرد اما وسعت احیای آن یک وسعتی بود که می‌تواند در مقابل مکتب‌های دیگر حرفی برای اداره دنیا داشته باشد.

مدل غدیر یک مدل اداره است

وی با تاکید بر اینکه مدل غدیر یک مدل اداره است که ملک و زمین را به ملکوت عالم متصل می‌کند گفت: انقلاب اسلامی یک گام بود و برای این مسئله مدل ولایت فقیه طراحی شد و دوم یک مسئله جدی در غدیر وجود دارد و آن انسجام اجتماعی است که به معنای ولایت عرضی مؤمنین و رابطه عاطفی مؤمنین با یکدگر می‌باشد.

وی اضافه کرد: مدل تبلیغ غدیر یک مدل فردی نیست بلکه اجتماعی است و باید همه واقعه غدیر را بیان کنند، که یکی از راه‌های آن جشن‌هایی است که به صورت خیابانی برگزار می‌شود و عموم مردم با تنوع و تکثر و تفاوت دیدگاه‌هایی که دارند در مقابل موضوع غدیر به یک وحدت برسند.

واقعه غدیر به کل جهان باید مخابره شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: واقعه غدیر در عصر حاضر باید از طریق رسانه‌ها به کل جامعه و دنیا مخابره شود.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: نمونه جشن عید غدیر سال گذشته در ۱۰ کیلومتری تهران برگزار شد و امسال این نمونه از جشن‌ها در حال برگزاری در سراسر استان‌ها است که به همت جریانات مردمی و مسئولین در این استان نیز برگزار می‌شود.

وی با اذعان بر اینکه غدیر به ما یک هویت تاریخی خواهد داد گفت: مبدا حرکت تاریخی، ما را برای اعمال مدل ولایت اجتماعی در طول تاریخ نشان می‌دهد.

حجت الاسلام طاهری در مورد شیوه تحقق مسئله فوق گفت: برای تحقق این کار دستور قرآنی این است که تمامی انبیا الهی آمدند تا مردم برای اقامه حق قیام کنند و برنامه ریزی که برای این موضوع شده این است که این میهمانی توسط خود مردم برای مردم اتفاق می‌افتد و مردم ظرفیتشان را کنار هم قرار می‌دهند، هرکسی با هر توانی که دارد در یک جشن چند ساعته از همدیگر میزبانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما گاهی اوقات باید بتوانیم به عنوان بنیاد بین المللی غدیر و جبهه فرهنگی و مراکزی که مردمی هستند حمایت‌های حداقلی داشته باشیم.

حجت الاسلام طاهری اظهار کرد: کارهای اولیه آماده سازی مواکب دو روز قبل از روز پنجشنبه انجام می‌شود و به صورت رسمی ساعت ۱۶ روز ۱۵ تیر ماه در خیابان کاشانی شهرکرد شاهد افتتاح موکب‌های پذیرایی عید غدیر را خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در خیابان کاشانی شهرکرد ۲۰۰ موکب مردمی و گروه‌های مردمی برای جشن بزرگ خانوادگی غدیر پیش بینی شده است که بخشی از آن نیز متعلق به بانوان می‌باشد.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: روز جمعه از دو مسیر فارابی و میدان آیت‌الله دهکردی به سمت چهار راه استانداری شکل گرفته و در این مکان اجتماع نماز ظهر را خواهیم داشت که در این اجتماع به حدود ۱۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان هدایایی تقدیم می‌شود بعد از اقامه نماز نیز برنامه توزیع ۳۰ هزار غذا را داریم که در این برنامه با توجه به ذائقه نسل جوان توزیع غذاهای فست‌فود نیز در نظر گرفته شده، برای کودکان نیز چند موکب شادی، نقاشی، بازی و برگزاری جشن بادکنک‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ مسجد با نام امیرالمؤمنین (ع) و علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در شهرکرد وجود دارد که با انجام هماهنگی‌های لازم مقرر شده این مساجد به پایگاه تبیین و بیان معارف علوی و امام رضا (ع) تبدیل شوند گفت: در برنامه احسان غدیر نیز مقرر شده برخی مغازه‌های سطح شهر که در حوزه‌های متعدد و گوناگون فعالیت دارند تخفیفاتی برای شهروندان درنظر بگیرند که مقرر است این مساجد مبلغ این امر باشند.

حجت الاسلام طاهری در پایان خاطر نشان کرد: آماده‌سازی یک کیک چندمتری توسط یکی از بانوان شهرکردی برنامه‌ریزی شده و این کیک در میهمانی بزرگ غدیر توزیع خواهد شد همچنین پیگیر هستیم از زوج‌هایی که در این روز جشن ازدواج دارند نیز برای حضور در مهمانی بزرگ غدیر دعوت و از آن‌ها تجلیل کنیم.

کد خبر 5824487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha