۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴

معاون منابع انسانی دادگستری استان سمنان:

۳۸۰۰ پرونده مسن در دادگستری استان سمنان وجود دارد

۳۸۰۰ پرونده مسن در دادگستری استان سمنان وجود دارد

شاهرود- معاون منابع انسانی دادگستری استان سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ پرونده مسن در مجموعه دادگستری استان وجود دارد، گفت: بیش از سه هزار پرونده در مرحله نهایی احکام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قاسم عین الکمال ظهر یکشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهرود به میزبانی سالن شهید پورسینا، ضمن اشاره به کاهش اطاله دادرسی در استان سمنان بیان کرد: اطاله دادرسی پرونده قضائی استان در یکسال اخیر سه روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه زمان دادرسی پرونده‌های دادگستری استان سمنان در سال ۱۴۰۰؛ ۸۶ روز محاسبه شده بود که در سال گذشته این میزان به ۸۳ روز کاهش یافت، افزود: رسیدگی به پرونده‌های مسن در کنار کاهش اطاله دادرسی دیگر اولویت دستگاه قضائی استان است.

معاون دادگستری استان سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ پرونده مسن در مجموعه دستگاه قضائی استان وجود دارد، ابراز کرد: سه هزار پرونده معادل ۸۱ درصد در دست رسیدگی و صدور احکام است.

عین الکمال با بیان اینکه استان سمنان در زمره استان‌های پیشتاز در کاهش پرونده‌های مسن است، بیان داشت: پرونده‌های مسن به پرونده‌هایی گفته می‌شود که بیش از یک سال از زمان افتتاح آنها در مجموعه قضائی گذشته باشد که در این زمینه اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با بیان اینکه عضویت در ستاد رفع موانع تولید از جمله دیگر اولویت‌ها و اقدامات دادگستری استان سمنان در یک سال اخیر بوده است، گفت: در یک سال اخیر با اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل تولید و رفع موانع از بیکاری دو هزار نفر در استان جلوگیری شده است.

معاون توسعه منابع انسانی دادگستری استان سمنان همچنین رفع تصرف اراضی ملی و سند دار شدن این اراضی را دیگر اولویت دادگستری دانست و افزود: پنج هکتار از زمین‌های بستر رودخانه در یک سال اخیر رفع تصرف شده است.

به گزارش مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از احمد مطهری‌نسب، علی تقی خاکی به عنوان رئیس دادگستری شاهرود و همچنین با تقدیر از حجت الاسلام پارسا منش، سید حسین میرکمالی به عنوان دادستان جدید شاهرود معرفی شدند.

کد خبر 5825442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha