۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

ملاقات ماکرون با ۲۲۰ شهردارِ شهرهای گرفتار در خشم فرانسوی‌ها

ملاقات ماکرون با ۲۲۰ شهردارِ شهرهای گرفتار در خشم فرانسوی‌ها

رئیس جمهور فرانسه پس از ۶ روز اعتراضات گسترده و خشونت‌آمیز در این کشور علیه کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس، قرار است با حدود ۲۲۰ شهردار ملاقات کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، اعتراضات گسترده، شدید و خشونت‌آمیز مردم فرانسه علیه قتل یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور، وارد ششمین روز متوالی شده و در این بحبوحه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور درمانده فرانسه در نظر دارد تا با حدود ۲۲۰ شهردار شهرهای مختلف این کشور که صحنه این اعتراضات بوده‌اند، ملاقات کند.

ژرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه دیروز (یکشنبه) در تلاش برای سرکوب اعتراضاتی که در طول پنج شب گذشته شهرهای کوچک و بزرگ این کشور را درنوردیده است، اعلام کرد که ۴۵ هزار نیروی پلیس و ژاندارم، برای سومین شب متوالی به سراسر فرانسه اعزام خواهند شد.

قربانی ۱۷ ساله‌ای که جرقه این اعتراضات را زده است، «نائل» نام دارد و سه‌شنبه هفته گذشته پس از سرپیچی از دستور توقف پلیس در یک ایست بازرسی، از فاصله‌ای بسیار نزدیک به ضرب گلوله یک افسر پلیس به قتل رسید.

پلیس در ابتدا اعلام کرد که نائل پس از کوبیدن خودرویش به مأمور پلیس، هدف شلیک قرار گرفته اما این ادعا با ویدئویی که بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، در تناقض بود؛ ویدئویی که بعدها رسانه‌های فرانسوی از جمله ای‌اف‌پی صحت آن را تأیید کردند.

در این ویدئو، دو افسر پلیس ایستاده در کنار خودروی قربانی دیده می‌شوند که یکی از آنها اسلحه خود را به سمت راننده نشانه رفته است. در بخشی از این ویدئو نیز شنیده می‌شود که افسر پلیس می‌گوید «یک گلوله توی سرت خالی می‌کنم» و در ادامه نیز در فاصله‌ای که خودرو به‌یکباره شروع به حرکت کرده و سپس به‌تدریج متوقف می‌شود، افسر پلیس شلیک می‌کند.

دارمانین همچنین مدعی شد که در شبانه‌روز گذشته یک آتشنشان در تلاش برای خاموش کردن حریق خودروها، جان خود را از دست داده است. پلیس فرانسه دیروز ۱۵۷ نفر را بازداشت کرد و۷۱۹ نفر هم شب پیش از آن بازداشت شده بودند. تاکنون در مجموع بیش از ۳ هزار نفر در سراسر فرانسه بازداشت شده‌اند.

کد خبر 5826204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha