۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی:

سومین منطقه ویژه فرهنگی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

سومین منطقه ویژه فرهنگی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اردبیل گفت: سومین منطقه ویژه فرهنگی کشور با محوریت معرفی مفاخر فرهنگی و هنری در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شالویی عصر چهارشنبه در نشست با فعالان فرهنگی و هنری اردبیل اظهار کرد: این انجمن در شرایط کنونی با موقعیت خاص جوانان در آشنایی به سرمایه‌ها، گنجینه‌ها و مفاخر فرهنگی، هنری روبه‌رو است که فضای مجازی وضعیت متفاوتی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل، استان پراستعداد در معرفی مفاخر فرهنگی، هنری در طول تاریخ این کشور است، تصریح کرد: ما وظیفه صیانت و انتقال این گنجینه عظیم به نسل‌های آینده را داریم که با توجه به تغییر نگرش‌ها و رویکردها باید از ابزار ترکیبی هنری و فرهنگی استفاده کنیم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اردبیل تولید فیلم، پویانمایی، نمایش، آثار فیلم کوتاه، موسیقی و سایر ابزارها را در انتقال این مواریث بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: نسل جوان ما امروز به راحتی آماده پذیرش مسائل و موضوعات نیست و به دنبال استدلال دقیق و مستندات واقعی است که در این زمینه می‌توان یک حرکت مؤثری را با تکیه بر این آثار و گنجینه‌های عظیم انجام داد.

شالویی افزود: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تلاش می‌کند تا در استان‌های مختلف زمینه معرفی این چهره‌ها را در قالب بزرگداشت عالمان و مفاخر انجام داده و در سطح ملی و بین‌المللی آنها را معرفی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در همین استان اردبیل چهره‌هایی وجود دارد که قابلیت معرفی در سطح جهانی را دارد که در این باب شایسته است با همکاری انجمن این گنجینه‌های عظیم شناسایی و معرفی شوند.

شالویی راه‌اندازی منطقه ویژه فرهنگی را به عنوان رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف یادآور شد و اضافه کرد: بعد از زنجان و همدان که به صورت مشترک منطقه ویژه فرهنگی سهروردی را راه‌اندازی کردند، چهارمحال بختیاری در اولویت دوم راه‌اندازی این منطقه قرار دارد و استان اردبیل نیز پیشقدم در این زمینه است.

وی بیان کرد: استان اردبیل سومین استان کشور در احداث و راه‌اندازی منطقه ویژه فرهنگی است و در این زمینه از عزم راسخ مسئولان ملی به ویژه دولت سیزدهم قدردانی می‌کنیم.

شالویی ساخت تندیس و سردیس برای مفاخر فرهنگی و هنری و راه‌اندازی دفاتر انجمن را در استان‌های مختلف یادآور شد و اظهار کرد: ما آمادگی برگزاری آئین‌های بزرگداشت مفاخر استانی را داریم تا در سطح ملی و جهانی آنها را بیشتر معرفی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امسال ساخت ۱۷ بنای یادبود برای مفاخر فرهنگی و هنری کشور در اولویت است که برخی از این بناها و ساخت سردیس‌ها و تندیس‌ها متعلق به استان اردبیل است که در این زمینه امیدواریم با همراهی مؤثر اقدامات عملیاتی را هر چه سریع‌تر شروع کنیم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا این جریان را به شکل مردمی و با حمایت آحاد جامعه به پیش ببریم و قطعاً از زبان فرهنگ و هنر می‌توان در انتقال پیام و آشنایی نسل آینده با این سرمایه‌های عظیم بهتر و بیشتر استفاده کرد.

کد خبر 5828587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha