۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰

فرمانده دریابانی بندرعباس:

قاچاق سوخت نابودی محیط زیست را به همراه دارد

قاچاق سوخت نابودی محیط زیست را به همراه دارد

بندرعباس - فرمانده دریابانی بندرعباس گفت: قاچاق سوخت نابودی محیط زیست و ضربه به آبزیان دریایی را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز امیری قاچاق سوخت یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در نابودی محیط زیست در نوار ساحلی و از بین رفتن آبزیان دریایی دانست.

وی، قاچاق سوخت را جایگزینی نامتعارف برای امرار معاش مردم در نوار ساحلی دانست و اظهار داشت: این پدیده شوم علاوه بر خسارت‌های فراوان زیست محیطی، امنیت اقتصادی منطقه را نیز به خطر انداخته است.

سرهنگ امیری در پاسخ به سؤالی در خصوص رهاسازی و پاره کردن مشک‌های سوختی توسط قاچاقچیان در دریا ضمن اشاره به اینکه مشک‌های رها شده به محض رؤیت توسط مرزبانان سریعاً توقیف و با ملاحظات ایمنی به مکانی امن و دور از سایت‌های پرورش میگو انتقال و با حضور عوامل شرکت نفت تخلیه می‌شود، خاطرنشان کرد: این محفظه‌های پلاستیکی در هنگام حمل توسط قاچاقچیان نیز با برخورد با لبه‌های خورها، سنگ لاخها و درختان دریایی دچار پارگی شده و در نتیجه سوخت به دریا نفوذ و باعث آلودگی محیط زیست در دریا می‌شود.

وی در ادامه افزود: بسیاری از شناورهای فاقد هویت که تعداد آنان بسیار زیاد است، هنگام مشاهده مرزبانان در دریا برای فرار از جریمه احتمالی سوخت‌های قاچاق را به دریا تخلیه می‌کنند که این سوخت‌ها وارد خورها شده و از آن طریق وارد سایت‌های پرورش میگو شده و باعث ایجاد خسارت به این مناطق می‌شود.

فرمانده دریابانی بندرعباس با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با قاچاق خصوصاً قاچاق سوخت نیازمند کمک آحاد مرزنشینان هستیم، تصریح کرد: ۲۷ سازمان و نهاد در مقوله مبارزه با قاچاق دخیل هستند که آخرین حلقه دریابانی و مرزبانی است که در صورت همکاری تمامی دستگاه‌ها در این رابطه سوخت قاچاق به ساحل نخواهد رسید که نیازمند مقابله در دریا و در نهایت اتفاقات بعدی باشد.

سرهنگ امیری در خاتمه ایجاد تشکل‌های اندیشه ورزی در سطح استان با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه برای ایجاد راهکار مناسب و همچنین جایگزینی مشاغلی همچون فعال سازی گردشگری در خوریات را از عوامل مؤثر در مهار قاچاق در استان عنوان کرد.

کد خبر 5828998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha