۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

امام جمعه بسطام:

«شاهوار» شناسنامه بسطام و شاهرود / پای حیات مردم در میان است

«شاهوار» شناسنامه بسطام و شاهرود / پای حیات مردم در میان است

شاهرود- امام جمعه بسطام شاهوار را شناسنامه شاهرود و بسطام دانست و گفت: آب شرب و کشاورزی دشت بسطام، شاهرود و زیراستاق از شاهوار تامین می شود لذا پای حیات مردم منطقه در میان است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضوی نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام نسبت به خبرهای ضد و نقیض از بازگشایی مجدد معدن بوکسیت تاش واکنش نشان داد و اظهار داشت: کوهستان شاهوار شناسنامه بسطام و شاهرود است. این کوهستان هزاران سال است که مهم‌ترین منبع تأمین آب شرب و کشاورزی دشت بسطام، شاهرود و زیراستاق به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این سرمایه عظیم که از گذشتگان به ما ارث رسیده و تنفس، آب و حیات مردم این منطقه بدان وابسته است، افزود: وزارت صمت، دولتمردان، نمایندگان و مسئولان بدانند کارشناسی‌هایی که در آن تعارض منافع و رانت وجود دارد و به این کوهستان و چشمه‌های آن آسیب می‌رساند را محکوم می‌کنیم و از دست دادن این منطقه را خیانت به آیندگان می‌دانیم.

امام جمعه بسطام ادامه داد: مردم شهرستان شاهرود در این شرایطی که کشور با بحران شدید آب مواجه است، نسبت به مسئله شاهوار حساس هستند، لذا صلاح نیست بیش از این دلهره و اضطراب داشته باشند.

رضوی نسب در ادامه ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و اشاره به ارزش و اهمیت این عید در اسلام اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است و اهمیت عید غدیر خم به خاطر امامت و ولایت و روز سرنوشت‌سازی همه جهانیان بویژه مسلمانان است.

وی ادامه داد: خطبه غدیر سخنرانی پیامبر گرامی اسلام (ص) است که در ۱۸ ذی‌حجه سال دهم قمری در بازگشت از حجة الوداع در منطقه غدیر خم آن را بیان کرده و در این خطبه حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد و در این رابطه بیعت گرفت. امام جمعه بسطام نمایشگاه غدیر را تجلی ولایت خواند و با قرائت فرازهایی از این خطبه بیان داشت: خطبه غدیر در محل معروف غدیر خم ایراد شد. در آن اجتماع پر شور بیش از یک صد و بیست هزار نفر حضور داشتند. این خطبه با حمد و ثنای خداوند شروع و به امامت امام علی (ع)، فرزندانش و معرفی امامت ختم می‌شود.

امام جمعه بسطام بیان داشت: مهم‌ترین پیام روز عید غدیر پیام ولایت و پذیرش ولایت علی و فرزندان معصوم آن حضرت است و به همین جهت پیامبر زمانی که دست علی را بالا برد و به‌عنوان ولی خدا معرفی کرد به مسلمانان فرمود حاضران به غایبان برسانید که ولایت علی را خداوند به همه شما سفارش کرده است.

رضوی نسب روز عید غدیر را افتخار شیعیان و روز آرامش مسلمانان خواند و بیان کرد: آینده اسلام و مسلمانان به وسیله امامت تضمین شد.

وی با تبریک عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای، اظهار داشت: ما بدون وابستگی به دیگر کشورها در سازمان شانگهای پذیرفته شدیم و امیدواریم برکات آن را در پیشبرد منافع اقتصادی کشور ببینیم.

کد خبر 5829741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha