۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱

خبرنگاران مهر روایت می‌کنند

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

«مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید سعید غدیر با استقبال با شکوه و حضور گسترده خانواده‌ها از میدان امام حسین (علیه‌السلام) آغاز شد و تا میدان آزادی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ امروز و همزمان با روز عید غدیر خم جشن بزرگ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر در خیابان انقلاب و آزادی حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار شد.

در این مراسم بیش از ۱۳۰۰ موکب مردمی مهیا شده تا از مهمانان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» پذیرایی کنند.

این در حالی است که در مسیر بی. آر. تی بین خیابان هم بزرگترین شهربازی دنیا برپا شده تا کودکان و خرسالان حاضر در این جشن بتوانند ساعات خوشی را تجربه کنند.

خبرنگاران خبرگزاری مهر در ۱۳ نقطه از این مسیر جشن حضور داشته و به روایت میدانی این مراسم بزرگ می‌پردازند.

خبرگزاری مهر در گزارش‌هایی با عنوان «خادمان مشغول کارند» و «فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!»، تلاش خادمان موکب‌های مردمی این میهمانی را روایت کرده بود.

۲۲:۳۰/‏

پایان رسمی مهمونی ده کیلومتری غدیر خم

با رسیدن به اتمام رسمی زمان برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری» مردم در حال جمع‌آوری مواکب و ترک خیابان هستند. همچنین در برخی از نقاط ورود خودرو به مسیر آزاد شده است. نکته قابل توجه این است که شروع رسمی مراسم از ساعت ۱۸ بود اما مردم از ساعت ۱۶ به مسیر مهمانی آمدند و ساعت‌ها به شادی و جشن مشغول بودند. در این میان بیش از هزار و ۵۰۰ موکب در حال پذیرایی و خدمات‌رسانی به مردم بودند. اجرای گسترده برنامه‌های فرهنگی، توجه ویژه به کودکان و نوجوانان، برپایی بزرگترین شهربازی دنیا، برگزاری بزرگترین جشن تاریخ در کنار انواع پذیرایی‌ها همچنین نظم برگزاری، عدم وجود اختلالات ترافیکی جزو موارد قابل ملاحظه و نقاط برجسته جشن بزرگ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» امسال بود.

گفتنی است که برگزاری مراسم‌های گوناگون در بیش از ۱۰ نقطه اصلی و جاگذاری ۶۰ استیج برای اجرای برنامه‌های مختلف در پرشورتر شدن این مهمانی بزرگ نقش بسزایی داشت.

در این میان خبرنگاران خبرگزاری مهر تلاش کردند تا با روایت‌های جذاب و منحصربه‌فرد به صورت لحظه‌به‌لحظه زیبایی‌های وصف‌ناپذیر «مهمونی ۱۰ کلومتری» را با شما مخاطبان گرامی به اشتراک بگذارند.

۲۱:۴۵/‏

حضور رئیس جمهور کشورمان در مهمونی ۱۰ کیلومتری

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان امشب به جمع میلیونی شیعیان امیرالمومنین (علیه‌السلام) پیوست.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز به همراه فرزندش در جشن عید غدیر در میدان انقلاب حضور یافت تا در شادی مردم سهیم باشد.

با ورود رئیس جمهور خیل عظیم مردم به استقبال وی آمدند که برای مدتی عبور و مرور در محل حضور رئیس جمهور مختل شد.

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

۲۱:۳۵/‏

رئیس مجلس شورای اسلامی در جشن بزرگ عید غدیرخم

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

در کنار حضور سایر مسئولان محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز همراه نوه خود در مسیر «مهمونی ۱۰ کیلومتری» حاضر شد.

گفتنی است در این مراسم رئیس جمهور و سایر مسئولان نظام نیز حاضر شدند.

۲۱:۳۰/‏

تصاویر هوایی از نورافشانی در «مهمونی ۱۰ کیلومتری»

شبیه‌خوانی واقعه غدیر در میدان منیریه توسط برخی از هنرمندان اجرا شد.

در این مراسم گروه‌های بسیاری برنامه اجرا کردند که با استقبال بی سابقه مردم و مسئولین همراه بود.

۲۱:۲۵/‏

زیارت مجازی حرم امیرالمومنین (ع)

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با شبیه‌سازی حرم امیرالمومنین (ع)، امکان زیارت مجازی حرم مولای متقیان را فراهم کردند.

این برنامه با استقبال زیاد مردم رو به رو شد به طوری که ازدحام جمعیت برای مدتی عبور و مرور در محل این برنامه را مشکل کرده بود.

۲۱:۱۵/‏

هدیه اسباب‌بازی در میدان امام‌حسین (ع)

یکی از پویش‌هایی که در سال گذشته طراحی شد و امسال نیز در عید غدیر ادامه یافت، پویش هدیه اسباب‌بازی بود. کودکان و نوجوانان بسیاری در این عید اکبر اسباب‌بازی‌های خود را به افراد نیازمند هدیه کردند.

شعرخوانی، نورافشانی و بازنمایی واقعه غدیر در قالب نمایش از دیگر برنامه‌های مراسم جشن غدیر است. محمدحسین پویانفر نیز در میدان امام حسین نماهنگ «هدیه اسباب‌بازی» و «عزیزم حسین ۲» را اجرا کرد.

گفتنی است که یکی از برنامه‌های جشن غدیر امسال توجه ویژه به بخش کودکان بود که با استقبال بسیار زیاد خانواده‌ها رو به رو شد و خانواده‌ها تا ساعات انتهایی شب نیز در محل بازی کودکان حضور داشتند.

۲۱:۰۵/‏

طبخ جوجه‌کباب در چهارراه ولیعصر (عج)

با توجه به اینکه ساعاتی از مراسم گذشته است، هنوز طبخ غذا و توزیع آن بین مردم ادامه دارد. عاشقانی که هر چه در توان داشتند برای حب مولا و شادی دل شیعیان آقا گذاشتند.

گفتنی است در طبخ و آماده سازی این غذاها بسیاری از مردم مشارکت داشتند.

با وجود تاریک شدن هوا اما هنوز جشن و شادمانی مردم در عید غدیر خم ادامه دارد. در میدان فردوسی و چهارراه ولیعصر خیل عظیمی از مردم حضور دارند. لازم به ذکر است که تمهیدات لازم برای برگشت مردم حاضر در مراسم از طریق وسایل حمل و نقل عمومی اندیشیده شده است.

۲۰:۵۵/‏

همخوانی مردم به زبان عربی

۲۰:۴۵/‏

پس از گذشت چند ساعت از جشن میلیونی عید سعید غدیر خم، هنوز برگزاری مراسم برای کودکان و نوجوانان ادامه دارد.

والدین به همراه کودکان از این مراسم استقبال بی‌نظیری داشتند.

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

برخی از شرکت‌کنندگان در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» به زیارت شهدا رفتند.

از جمله در میدان امام حسین (ع) مردم حاضر در مراسم به زیارت شهدای گمنام رفتند و مراسم این مکان از حال و هوای خاصی برخوردار بود.

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

۲۰:۳۰/‏

نورافشانی در خیابان آزادی

۲۰:۰۰/‏

نماز در میانه جشن

در میانه «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید غدیر، مردم خداجو نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه کردند.

طنین اذان مغرب در چهارراه ولیعصر (عج)

۱۹:۵۰/‏

اجرای شعبده‌بازی در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر

در طول مسیر جشن غدیر کارهای متنوعی برای سرگرمی و شاد کردن شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که از جمله این اقدامات اجرای شعبده بازی و اجرای حرکات آکروباتیک، اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای و مولودی خوانی است که با استقبال مردم مواجه شد است.

تعبیه تعداد زیادی از خنک‌کننده‌های بزرگ هوا در طول مسیر شادپیمایی، یکی از تمهیدات برگزارکنندگان مهمونی ده کیلومتری بود تا مردم در ساعات اولیه این جشن ملی گرمای تابستان را کمتر احساس کنند.

۱۹:۴۰/‏

خادمان دهه هشتادی

بخش زیادی از کارهای «مهمونی ۱۰ کیلومتری» توسط خادمان دهه هشتادی موکب‌های مختلف انجام می‌شود. حضور گسترده و چشمگیر نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در این جشن بزرگ بسیار به چشم می‌آمد.

تایم لپس از هدایای مردمی برای کودکان بی بضاعت از طرف مردم

پویش «نذر اسباب‌بازی» و کمک کودکان به هم‌سن و سالان نیازمند و محروم خود در قالب جشن ۱۰ کیلومتری غدیر همچون سال گذشته برگزار شده است.

۱۹:۳۰/‏

گود باستانی به عشق مولا علی (ع)

اجرای ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای توسط نوجوانان در مهمونی ۱۰ کیلومتری مورد استقبال خانواده‌ها و حاضران در این‌رویداد قرار گرفت.

موکب شیعیان افغانستانی

حضور گروه‌های مختلف مردم با پوشش‌ها، ملیت‌ها و گروه‌های سنی مختلف در شادپیمایی «مهمونی ۱۰ کیلومتری»، استقبال بی‌نظیری از این رویداد را رقم زد.
در این میان، افغانستانی‌های مقیم تهران نیز با برپایی غرفه و ارائه خدمات فرهنگی و همچنین پذیرایی از مردم در این جشن بزرگ شریک شدند.

۱۹:۲۰/‏

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

کاربران فضای مجازی نیز از دریچه گوشی‌های همراه خود تصاویر زیبایی از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» را روایت کردند. تصاویری که با # مهمونی_ده_کیلومتری قابل جستجو است.

۱۹:۱۰/‏

بفرمائید سیرابی

یک غرفه‌ای در مسیر شادپیمایی جشن غدیر در اقدامی جالب با پخش سیرابی از مردم پذیرایی می‌کند.

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

۱۹:۰۰/‏

در یک موکب پذیرایی جمعی از نوجوانان پرشور و عاشق امام علی (ع) در چهاراه ولیعصر (عج) در حال کمک به آشپز برای پخت غذای سوسیس بندری برای مردم هستند.

۱۸:۵۰/‏

اجرای نمایش عروسکی در مسیر جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر

در طول مسیر این شادپیمایی کارهای متنوع فرهنگی در وصف امیرالمومنین (ع) و روز غدیر دیده می‌شود؛ از جمله پرده خوانی، گروه‌های متعدد سرود و نمایش عروسکی که مورد توجه مردم بویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

۱۸:۴۵/‏‬

پرواز هزاران بادکنک

پرواز هزاران بادکنک در میدان انقلاب؛ یکی از اتفاقات «مهمونی ۱۰ کیلومتری» در غروب جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ بود.

۱۸:۴۰/‏

خیابان انقلاب لبریز از جمعیت شد

در حالی که تنها حدود نیم از شروع رسمی جشن بزرگ غدیر گذشته است، خیابان انقلاب، لبریز از جمعیت شد و جمعیت زیادی در خیابان‌ها حاضر شده‌اند تا عید غدیر خم و ولایت امیرالمومنین را در این شادپیمایی جشن بگیرند.

۱۸:۳۰/‏

کودکان و نوجوانان در خیابان انقلاب در حد فاصل بهبودی مشغول بازی ایرهاکی هستند. ۲۵۰ دستگاه ایرهاکی در مسیر قرارده شده است که یکی از وسایل بازی محبوب کودکان و نوجوانان است. فوتبال دستی هم از وسایل بازی محبوب دیگر نوجوانان نیز در این جشن ۱۰ کیلومتری تدارک دیده شده است.

۱۸:۲۰/‏

حال و هوای خاص متروی تهران

حال و هوای مترو در روز عید غدیر و حضور نوجوان در راه «مهمونی ۱۰ کیلومتری» که با نشاط خاصی همراه است.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با مهر درباره حضور و خدمات‌رسانی غرفه این‌نهاد در مهمونی ۱۰ کیلومتری توضیحاتی را ارائه کرد.

۱۸:۱۰/‏

پاکستانی‌های مقیم شهرری با برپایی موکبی در «مهمونی ۱۰ کلیومتری» مردم تهران سهیم شدند. پاکستانی‌ها در این غرفه با شیرینی و شربت از مردم پذیرایی می‌کنند و برنامه‌هایی متنوع فرهنگی برای شرکت‌کنندگان در جشن غدیر دارند. نام این غرفه به اسم شهید عارف حسین الحسینی مزین شده است. شهید الحسینی، از شاگردان امام خمینی (ره) بود که در سال ۶۷ در ترور شد.

۱۸:۰۰/‏
بفرمائید آب معدنی

در هر گوشه‌ای از میدان امام حسین (ع) مردم به صورت داوطلبانه و در قالب نذری به کسانیکه برای مهمانی غدیر آمده‌اند کمک‌رسانی می‌کنند.

تعدادی از نوجوانان دانش‌آموز مدرسه امام صادق (ع) منطقه ۲ هم در چهارراه توحید ایستگاه طبخ و توزیع سیب زمینی سرخ کرده راه انداخته‌اند. بیشتر اعضای این موکب نوجوانان چهارده تا نوزده سال هستند.

۱۷:۵۰/‏

آب بازی کودکان و درخواست از حسینی‌بای

در بخشی از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غرفه آب‌بازی برای کودکان برپا شده که حین بازی خواستار پوشش این‌بازی توسط آقای حسینی بای خبرنگار واحد مرکزی خبر هستند!

۱۷:۴۰/‏

یک موکب با ۱۱۰ دیگ نذری به طول ۳۰۰ متر حد فاصل استادمعین تا آزادی در حال آماده کردن غذا برای پذیرایی از محبان امیرالمومنین (ع) است.

پذیرایی از مهمانان عیدالله

موکب‌های مردمی برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در جشن غدیر حضور چشم گیری دارند.

۱۷:۳۰/‏

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

در بخشی از «مهمونی ۱۰ کیلومتری»، بین خیابان استاد معین تا خیابان آزادی، امکان درشکه‌سواری شهروندان فراهم شده است.

بازار بازی‌های کودکانه اعم از چرخ و فلک و فوتبال و … در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» داغ است.

۱۷:۲۰‌/ ‏‏

یکی از کودکان فعال در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» پرچم‌های کودکانه را به دست دوستانش می‌رساند.یکی از کودکان فعال در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» پرچم‌های کودکانه را به دست دوستانش می‌رساند.

زنده از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی‌ها در جشن بزرگ

یکی از مواکب دفترچه داستانی غدیر به کودکان هدیه می‌دهد و از این طریق سعی دارد تا پیام بزرگ عید غدیر را به کودکان و نوجوان حاضر در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» برساند.

۱۷:۱۰/‏

خیل محبان امیرالمومنین (علیه‌السلام) در روز عید غدیر همراه با خانواده در جشن «مهمونی ۱۰ کیلومتری» حاضر شدند.

قصه‌گویی واقعه عید غدیر توسط یک نوجوان

در یکی از موکب‌های مردمی واقع در خیابان انقلاب تقاطع استاد معین برای کودکان قصه‌گویی واقعه غدیر و برگزاری مسابقه برای آنها ترتیب داده شده است.

۱۷:۰۰/‏

در حالیکه ساعتی تا آغاز رسمی جشن بزرگ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» باقی مانده اما به گزارش خبرنگاران مهر بسیاری از مواکب پذیرایی خود را شروع کرده‌اند.

موکب معزی الزهرا (س) که جنب ایستگاه مترو دکتر حبیب الله واقع شده است به رسم موکب‌های عراقی اقدام به فعالیت می‌کند و محیط طبخ غذا و نذورات و توزیع آن در یک مکان قرار دارد و حضور بانوان در پخت، تهیه و توزیع اقلام بسیار پررنگ است. این موکب تا ساعتی دیگر فعالیت خود را آغاز کرده و با سیب زمینی سرخ کرده، چلو مرغ، شربت و شیرینی و هدایایی ویژه کودکان از مهمانان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» پذیرایی می‌کند.

بازی بچه‌ها در «شهربازی ۱۰ کیلومتری» قبل از آغاز رسمی جشن

همچنین بسیاری از کودکان و نوجوانان نیز از وسایل بازی که در خطوط اتوبوس همگانی با عنوان «شهربازی ۱۰ کیلومتری» تعبیه شده است استفاده کردند و به بازی مشغول هستند.

زنده از «مهمونی ده کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی ها در جشن بزرگ

زنده از «مهمونی ده کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی ها در جشن بزرگ

زنده از «مهمونی ده کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی ها در جشن بزرگ

زنده از «مهمونی ده کیلومتری» غدیر/حضور تهرانی ها در جشن بزرگ

کد خبر 5829948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      2 1
      باسلام و تشکر از مسئولین برگزاری مراسم جشن 10 کیلومتری غدیر جزو یکی از بهترین و باشکوهترین و منظم ترین و مردمی ترین مراسم ها بود که من تا حال دیدم