۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

۸۱ عنوان برنامه طی هفته عفاف و حجاب در خراسان جنوبی اجرایی می شود

۸۱ عنوان برنامه طی هفته عفاف و حجاب در خراسان جنوبی اجرایی می شود

بیرجند- مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: ۸۱ عنوان برنامه طی هفته عفاف و حجاب توسط رده های مختلف بسیج بانوان در خراسان جنوبی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه بصیری پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: چنانچه قلعه مستحکم عفاف و حجاب زن مسلمان فتح شود راه بردگی جامعه اسلامی هموار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حفظ حریم میان زن و مرد و رعایت عفت عمومی که در قالب پوشش کامل عینیت پیدا می کند جامعه را در مقابل آسیب‌های ناشی از بی بند و باری مصون می دارد، بیان کرد: پیشتازی فرد در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه با حفظ پاکدامنی بیشتر می شود.

بصیری یادآور شد: با توجه به اقتضائات روز جامعه بسیج جامعه زنان با به کارگیری تمام ظرفیت ها در مقابله با جبهه معارض برنامه های مختلفی را برای هفته عفاف و حجاب از ۱۷ تا ۲۳ تیر اجرایی خواهد کرد.

زیست عفیفانه ترویج شود

وی با بیان اینکه مهمترین رویکردی که در برنامه‌های هفته حجاب و عفاف امسال دنبال می شود، زیست عفیفانه است، گفت: تحقق زیست عفیفانه در جامعه، تحکیم بنیان خانواده و اجرای برنامه‌هایی برای حفظ حریم خانواده، داشتن خانواده سالم، جامعه سالم و با نشاط نیز از دیگر اهداف است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۱ عنوان برنامه در هفته عفاف و حجاب در سطح حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: هدف از اجرای این برنامه ها معرفی و تکریم حیا و پوشش به عنوان اصالت زن ایرانی، تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی، آگاه سازی عمومی نسبت به کارکردهای زیست عفیفانه و تبیین نقش عفاف و حجاب در سلامت روانی جامعه است.

بصیری پور با بیان اینکه در هفته عفاف و حجاب برگزاری اجتماع «مدافعان حریم خانواده» در سطح نواحی مقاومت بسیج استان را خواهیم داشت، ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای گوهرشاد، برگزاری همایش «طلایه داران حجاب و عفاف» با هدف تجلیل و تکریم از بانوان محجبه، نخبه و شاخص که دارای آثار برگزیده در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی هستند را نیز در این هفته دنبال می کنیم.

دورهمی های دخترانه در هفته حجاب

وی یادآور شد: به عنوان نمونه و الگوهایی موفق و برتر در عرصه حجاب و عفاف، برگزاری رزمایش حجاب و عفاف با توزیع ملزومات و بسته های فرهنگی با رویکرد دینی در سطح میادین و بوستان ها، اجرای رزمایش «زیست عفیفانه» و دورهمی های دخترانه در مناطق بوم گردی و گردشگری از جمله برنامه هایی است که در هفته حجاب و عفاف در استان برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: برگزاریکارگاه «ستون های عفیف» ویژه دختران، برگزاری کارگاه پرسش و پاسخ به شبهات حجاب در پایگاه های مقاومت بسیج، برگزاری پاتوق های دخترانه و نشست های «دختران آفتاب» با اجرای برنامه های متنوع برای تمام رده های سنی دختران را نیز اجرا می کنیم.

بصیری پور یادآور شد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی، برپایی نمایشگاه پوشش ایرانی و اسلامی در برخی شهرستان های استان با معرفی الگوهای برتر بومی و محلی و پوشش مناسب آن منطقه، همایش «شکوه حیاء» از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب در خراسان جنوبی است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برگزاری نشست های مجازی و وبینارها با حضور کارشناسان و فعالان حوزه خانواده، تعریف هشتگ هایی با عناوین مرتبط را نیز در هفته عفاف و حجاب خوایخ داشت، یادآور شد: اجرای برنامه «یک حس خوب»، اجرای برنامه «راه و رسم ریحانگی» ویژه دختران نوجوان، اجرای تئاتر و … را نیز با هدف ترویج پوشش فاطمی دنبال می کنیم.

کد خبر 5831384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha