۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲

سازمان امنیت فدرال مسکو:

نقشه ترور روزنامه‌نگاران ارشد روسیه خنثی شد

نقشه ترور روزنامه‌نگاران ارشد روسیه خنثی شد

سازمان امنیت فدرال روسیه از خنثی‌سازی نقشه ترور روزنامه‌نگاران ارشد این کشور توسط سرویس های ویژه اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان امنیت فدرال روسیه امروز شنبه از جلوگیری از تلاش برای قتل «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر خبرگزاری «روسیا سگودنیا» شرکت مادر رسانه‌ های اسپوتنیک و «راشا تودی» و «کسنیا سوبچاک» روزنامه‌ نگار و مجری برجسته ای که در سال ۲۰۱۸ نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری شده بود، خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، سازمان امنیت فدرال روسیه دراین ارتباط اعلام کرد: به همراه وزارت کشور و کمیته تحقیقات، از آماده سازی برای سوء قصد به جان مارگاریتا سیمونیان سردبیر خبرگزاری «راسیا سیوودنیا» و خبرگزاری «راشا تودی» و نیز «کسنیا سوبچاک» جلوگیری شد.

در بیانیه صادره از سوی این سازمان روسی آمده است: در مسکو و منطقه ریازان، نئونازی های گروه موسوم به «پارگراف-۸۸۲» که در حال جمع آوری اطلاعات از آدرس های محل کار و محل اقامت این دو روزنامه نگار بودند، بازداشت شده اند.

بازداشت شدگان اعتراف کردند که به دستور سرویس امنیتی اوکراین و در ازای پاداش ۱.۵ میلیون روبلی در حال آماده سازی برنامه ترور این افراد بودند.

«راشا تودی» تصاویری از بازجویی موسس گروه نئونازی که سرویس های ویژه اوکراین به وی سفارش قتل مارگاریتا سیمونیان را داده بودند را منتشر کرد.

به گفته وی، در ازای شناسایی محل زندگی «راسیا سیوودنیا» و «کسنیا سوبچاک» به او پولی پرادخت شده بود و بعد از این مرحله قرار بود برای وی سلاح ارسال کنند، اما این فرد توسط سازمان امنیتی روسیه بازداشت شد.

تا کنون اطلاعات و اخبار بیشتری در این باره رسانه ای نشده است.

کد خبر 5837056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha