۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوشهر:

بیشترین تخصیص اعتبارات عمرانی کشور در استان بوشهر محقق شد

بیشترین تخصیص اعتبارات عمرانی کشور در استان بوشهر محقق شد

بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به تخصیص ۸۴ درصد از اعتبارات عمرانی استان گفت: بیشترین تخصیص اعتبارات عمرانی کشور در استان بوشهر محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاپری زارعی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت اتصال استان بوشهر به خط ریل سراسری اظهار داشت: پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس دارای یک ردیف بودجه‌ای است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اضافه کرد: اعتبارات مصوب در قانون بودجه تکاپوی این پروژه نیست چراکه خط ریلی بوشهر برای تکمیل نیاز به ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی از تصویب اعتبار خط ریلی بوشهر از محل تهاتر نفت خبر داد و گفت: برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار تهاتر نفت مصوب شد که تا ۲ ماه آینده به این پروژه تزریق می‌شود.

پاپری زارعی با اشاره به اجرایی شدن پروژه راه‌آهن بوشهر در شش قطعه اضافه کرد: ۲ قطعه به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، ۲ قطعه هم به دیگر پیمانکاران و ۲ قطعه دیگر در حال برگزاری مناقصه است.

تخصیص ۸۴ درصد از اعتبارات عمرانی

وی با تشریح وضعیت اعتبارات استان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: از ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان در بخش‌های مختلف تملک دارایی و سرمایه‌ای، نفت، گاز و ردیف‌های بودجه‌ای هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان آن معادل ۸۴ درصد تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه بالاترین تخصیص اعتبارات عمرانی در کشور به استان بوشهر تعلق گرفته است گفت: در وصول درآمد از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ۹۸ درصد معادل ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع سال گذشته افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی، ارزش افزوده، ملی و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر پرداخت و در طرح‌های مختلف هزینه شد.

پاپری با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر در سال جاری نسبت به سال قبل ۱۱۲ درصد افزایش یافته است تصریح کرد: از اعتبارات تخصیصی طرح‌های هادی روستایی، آبرسانی روستایی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و فرهنگی در اولویت است.

کد خبر 5838019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha