۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۷:۵۷

معاون آموزش و پرورش البرز خبر داد؛

فعالیت ۲ مرکز سوادآموزی محلی در ندامتگاه‌های البرز

فعالیت ۲ مرکز سوادآموزی محلی در ندامتگاه‌های البرز

کرج- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: دو مرکز یادگیری محلی مشارکتی برای سوادآموزی در ندامتگاه‌های استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رؤیا عسگرپور صبح سه‌شنبه در نشست مشترک معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش البرز با مسئولین اداره کل زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان اظهار کرد: این نشتی به منظور ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴٠۱ و بررسی، رفع چالش‌ها و مشکلات برگزاری دوره‌های سوادآموزی و مهارت آموزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دو مرکز یادگیری محلی مشارکتی در ندامتگاه‌های استان فعال هستند، افزود: مرکز یادگیری امید در ندامتگاه مرکزی و مرکز یادگیری اندیشه نو در ندامتگاه قزل‌حصار، خدمات آموزشی، مهارتی و حرفه آموزی را به افراد کم‌سواد و بی‌سواد ارائه می‌دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به تحقق ۱۳۸ درصدی حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی در طرح آموزش ندامتگاه‌های استان گفت: ۳۷۶ نفر در سال جاری در دوره‌های سوادآموزی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۵۵ نفر در مرکز یادگیری امید، ۲۱۱ نفر در مرکز یادگیری اندیشه نو و ۱۰ نفر در ندامتگاه شهید کچویی شناسایی و جذب شده‌اند و آموزش این افراد توسط ۱۴ نفر از کارکنان ندامتگاه‌های استان و در قالب ۲۸ کلاس در حال انجام است.

وی آموزش سواد پایه در کنار مهارت آموزی را از عوامل تأثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی را در برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده، حقوق شهروندی، مشاوره و مهارت آموزی در ندامتگاه‌ها شاهد هستیم که منجر به اشتغالزایی و خودکفایی جامعه هدف نیز گردیده است.

عسگرپور ضمن قدردانی از زحمات مسئولین ندامتگاه‌ها در پیگیری و اجرای طرح‌ها و سرانجام بخشی به فعالیت‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت: با گسترش همکاری‌ها می‌توانیم برای سال تحصیلی جدید نیز اهداف مورد انتظار را به خوبی برآورده سازیم.

مشوق‌های انگیزشی برای سوادآموزی زندانیان در البرز

ایرج فتاحی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان البرز نیز ضمن ابراز خرسندی از تعامل معاونت سوادآموزی با ندامتگاه‌های استان گفت: اداره کل امور زندان‌ها با استفاده از مشوق‌های انگیزشی از طریق ساز و کارهای قانونی برای مددجویان ندامتگاه‌ها، در جهت شتاب بخشی به برنامه ریشه کنی بیسوادی گام برداشته است.

وی بیان کرد: تمام سعی خود را برای کاهش سطح بی‌سوادی و به صفر راندن آن در ندامتگاه‌های استان به کار خواهیم بست.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان البرز متذکر شد: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است که امیدواریم با پیگیری دوطرفه به هدف‌های از پیش تعیین شده برسیم.

کد خبر 5839433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha