۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

در سه ماهه اول سال جاری؛

صلح و سازش در پرونده‌های قصاص خوزستان ۵ برابر افزایش یافته است

صلح و سازش در پرونده‌های قصاص خوزستان ۵ برابر افزایش یافته است

اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان از افزایش پنج برابری صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس این استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال، تعداد ۱۱۹ پرونده قصاص نفس به همت اعضای شوراهای حل اختلاف، شیوخ، بزرگان و معتمدین طوایف، صلح‌یاران و اعضای ستاد صبر منجر به سازش و رضایت اولیای دم شد در حالی که در سه ماهه اول سال گذشته این آمار ۲۰ فقره بود.

وی با اشاره به پویش «به- عشق- امام- رئوف- می‌بخشم»، گفت: خوزستان یکی از استان‌هایی است که در بحث پویش‌های مرکز توسعه حل اختلاف به خوبی عمل کرده و نتایج بسیار مطلوبی را به کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: از ابتدای این پویش که از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا اول محرم امسال ادامه دارد، ۱۴۲ پرونده قصاص منجر به سازش شده که برخی از آن‌ها در مرحله اخذ رضایت ثبتی و تکمیل روند اداری است.

دهقانی گفت: از مردم خوزستان انتظار می‌رود در هنگام بروز اختلافات و دعاوی به قانون اکتفا کرده و از هرگونه رفتار خودسرانه پرهیز کنند و اطمینان داشته باشند که با مراجعه به مراجع قانونی، عدالت بهتر و موثرتری برای آنان اجرا خواهد شد.

کد خبر 5840962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha