۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴

فرماندار شفت:

دستگاه‌ها مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار قرار دهند

دستگاه‌ها مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار قرار دهند

شفت- فرماندار شفت با بیان اینکه مهم ترین آسیب به تولید و اشتغال ناشی از وجود کالای قاچاق است، گفت: مدیران دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: مصرف کالای قاچاق علاوه بر هدر رفت سرمایه‌های اقتصادی نظام، آسیب‌های اجتماعی هم به دنبال خواهد داشت.

فرماندار شفت بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا وظیفه همه دستگاه‌ها است، اظهار کرد: فرهنگ سازی راهکار مهمی برای مقابله با قاچاق کالا است.

نقدی قاچاق کالا را یک معضل اقتصادی دانست و گفت: بیشترین قاچاق در شهرستان مربوط به چوب است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دستگاه‌ها در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، بیان کرد: سهل‌انگاری دستگاه‌های متولی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نقدی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی متولی اصلی مبارزه با قاچاق چوب است، تصریح کرد: کار تیمی تمامی دستگاه‌ها در زمینه مبارزه با قاچاق چوب نتیجه بخش خواهد بود.

فرماندار شفت با بیان اینکه صیانت از جنگل‌ها وظیفه‌ای ملی است، اظهار کرد: لازم است در راه مبارزه با قاچاق چوب وظایف دستگاه‌ها به وضوح مشخص شود.

فرماندار شفت با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا مهمترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها در کاهش قاچاق کالا و ارز بسیار مؤثر است.

وی با اشاره بر اینکه قانون وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها را در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخص کرده است، ادامه داد: قاچاق مهمترین عاملی است که به اشتغال و تولید آسیب می‌رساند لذا باید این موضوع جدی گرفته شود و برنامه ریزی درست در خصوص کاهش آن پیش بینی شود.

نقدی بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه کالای قاچاق تاکید کرد و افزود: به منظور کمک به رونق تولید، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مستمر در جامعه در مورد خرید و مصرف کالاهای قاچاق ضروری است.

فرماندار شفت با بیان اینکه مهم‌ترین آسیب به تولید و اشتغال ناشی از وجود کالای قاچاق است، گفت: مدیران دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 5841164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha