۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

وجود ۳ هزار و ۸۶۴ موقوفه محرمی در خراسان جنوبی

وجود ۳ هزار و ۸۶۴ موقوفه محرمی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تعداد موقوفات ماه محرم در استان سه هزار و ۸۶۴ مورد است که بیشترین آن در شهرستان بیرجند وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین پرویز بخشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از نیات واقفان وقف در راستای عزاداری امام حسین علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات ماه محرم در استان بالغ بر سه هزار و ۸۶۴ موقوفه است، گفت: از این تعداد ۲۰۵ مورد مربوط به بشرویه، ۹۸۳ مورد مربوط به بیرجند، ۱۰۸ مورد مربوط به خضری، ۵۳۸ مورد مربوط به خوسف، ۱۳۷ مورد مربوط به زیرکوه، ۱۶۴ مورد مربوط به سرایان، ۳۰۵ مورد مربوط به سربییشه، ۴۲۱ مورد مربوط به طبس، ۴۸۸ مورد مربوط به فردوس، ۲۹۸ مورد مربوط به قائن و ۲۱۷ مورد مربوط به نهبندان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه به موقوفات شاخص محرم در استان اشاره کرد و افزود: موقوفه حاج محمد جعفر خلف کربلایی اسماعیل سربیشه‌ای یکی از این موقوفات شاخص بوده که در سال ۱۲۵۸ هجری قمری با نیت تعزیه داری وقف شده است.

بخشی‌پور اضافه کرد: موقوفه حاج محمد باقرخان عمادالملک مربوط به سال ۱۳۰۱ هجری قمری با نیت تعزیه‌داری برای سیدالشهدا که در شهرستان طبس وقف شده از دیگر موقوفات شاخص در استان است.

وی ادامه داد: همچنین موقوفه محمد کربلایی اسماعیل که در سال ۱۳۵ هجری قمری با نیت تعزیه‌داری برای سیدالشهدا وقف شده از دیگر موقوفات شاخص استان و شهرستان فردوس است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۸۷ مورد از موقوفات مربوط به محرم در استان با نیت روضه‌خوانی وقف شده است، یادآور شد: همچنین سه هزار و ۲۵۲ مورد با نیت اطعام عزاداران وقف شده است.

کد خبر 5841595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha