صبح امروز؛

مراسم شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران و مصلی امام خمینی برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران و مصلی امام خمینی برگزار شد

آئین شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) تهران و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و مهدیه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم هرساله در نخستین جمعه محرم برگزار می‌شود که مورد استقبال جامعه بانوان قرار می‌گیرد.هرساله در مراسم شیرخوارگان حسینی تهران، زنان و مادران عزادار تهرانی به همراه کودکان حضور پیدا کرده و ارادت خود را به امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) ابراز می‌کنند.

مراسم شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران، مصلی امام خمینی برگزار شد

این مراسم با مرثیه‌خوانی سید محمود علوی و شعرخوانی احمد بابایی برگزار شد و مادران هم صدا با حضرت رباب با زمزمه لالایی اصغرم فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر کردند.

‌در مهدیه تهران هم همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مجید بنی‌هاشمی و مداحی رضا طاهری و محمدرضا غلامرضازاده از ساعت ۶ صبح آغاز شد.

در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) نیز همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری زاده، مداحی علی مهدوی‌نژاد و شعرخوانی امیر رضا رشیدی از ساعت ۹:۳۰ صبح در مصلای امام علی (ع) حرم مطهر حضرت سیدالکریم (ع) آغاز شد.

گفتنی است یکی از برنامه‌های این مراسم، نذرنامه خوانی بود که تمامی مادران به همراه شیرخوارگان خود این نذرنامه را قرائت کردند. متن نذرنامه بدین شرح است: «یا صاحب الزمان (عج)! فرزندم را نذری یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن. یا مسیح حسین یا علی اصغر (ع) ادرکنی.»

کد خبر 5842116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha