۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

سایت لوت‌شناسی شهداد افتتاح شد

سایت لوت‌شناسی شهداد افتتاح شد

کرمان- سایت لوت‌شناسی به مناسبت هفتمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در بخش شهداد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت لوت‌شناسی دکتر احمد مستوفی با حضور امام جمعه شهداد، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه گردشگری افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به اهمیت بیابان لوت و ظرفیت‌های گردشگری شهداد برای این استان گفت: شهداد یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورودی به بیابان لوت و مقصد گردشگران داخلی و خارجی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فریدون فعالی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش شهداد افزود: اعتبارات خوبی برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شهداد و بیابان لوت در نظر گرفته شده که به زودی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بازسازی آثار تاریخی بخش شهداد اقدامات خوبی انجام شده و پرونده چند بنای ارزشمند آن نیز برای ثبت ملی در حال تکمیل است بیان کرد: در حال حاضر گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های شهداد وارد منطقه می‌شوند که خوشبختانه برای اقامت آنها با مشکلی مواجه نیستیم.

احمد مستوفی استاد جغرافیای دانشگاه تهران (۱۲۹۱ - ۱۳۷۲) بنیان‌گذار و نخستین استاد ژئومورفولوژی (علم شناسایی اشکال و ناهمواری‌های زمین) در ایران است و به تمام نقاط کویری و بیابانی ایران سفر کرده بود.

بیابان لوت بین سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان قرار دارد و ۷۰ درصد آن در کرمان واقع شده و ۹۵ درصد از آثار طبیعی شناخته شده این پهنه گسترده نیز که منحصربه‌فرد و بی‌همتاست در کرمان جای گرفته است.

بخشی از بیابان لوت در سال ۱۳۹۵ به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه‌های ورود به آن است.

کد خبر 5843126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha