۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۰

سازمان همکاری اسلامی اهانت به قرآن در دانمارک را شدیدا محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی اهانت به قرآن در دانمارک را شدیدا محکوم کرد

نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در دفتر ژنو سازمان ملل در بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در دانمارک را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در دفتر ژنو سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی خود، اهانت به قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در دفتر ژنو سازمان ملل آمده است: بی حرمتی به کتاب مقدس مان قرآن در دانمارک را شدیداً محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است که حمایت مستمر از این گونه اقدامات ضداسلامی و انفعال در قبال آنها تحت عنوان «آزادی بیان» آشکارا مصونیت از مجازات را نشان می‌دهد.

گفتنی است که روز گذشته اعضای یک گروه ضداسلامی و افراطی در دانمارک با نام «وطن پرستان دانمارکی» قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.

اعضای این گروه با برافراشتن بنرهای ضداسلامی و سر دادن شعارهای توهین آمیز به اسلام، پرچم عراق و قرآن کریم را روی زمین انداخته و روی آن پا گذاشتند.

پس از اهانت به قرآن کریم در سوئد، یک گروه افراطی دیگر در دانمارک اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرد که بار دیگر موجب خشم مسلمانان جهان و به ویژه مردم عراق شد.

معترضان عراقی قصد داشتند که به سفارت دانمارک در بغداد نزدیک شوند که نیروهای امنیتی با آنها درگیر و مانع آنها شدند.

مردم عراق پس از آتش‌سوزی قرآن در سوئد به سفارت این کشور حمله کردند و دولت عراق نیز سفیر سوئد را اخراج کرد.

وزارت خارجه عراق هم امروز با صدور بیانیه‌ای، به شدت اقدام موهن در هتک حرمت قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در دانمارک را محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که بغداد شدیداً، تکرار چنین اقدامات دردناکی را علیه قرآن کریم و پرچم عراق محکوم می‌کند.

کد خبر 5843623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha