۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

به همت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی؛

رویداد محرم آینه آیین‌ها برگزار می‌شود

رویداد محرم آینه آیین‌ها برگزار می‌شود

رویداد محرم آینه آیین‌ها چهارشنبه ۴ مرداد در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد محرم آینه آئین‌ها روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه با حضور و سخنرانی محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر شورای هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی و آئینی، سهیل محمودی پژوهشگر و نویسنده با محورهای «سیر تحول مرثیه خوانی و مرثیه سرایی در ایران»، «محرم و گردشگری آئینی»، «آیین‌های محرم در محافل و مجالس تهران» در سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

گفتنی است، این رویداد در ابعاد مختلف، ظرفیت لازم برای معرفی واقعه بزرگ تاریخی کربلا را داراست. در مجموعه ظرفیت‌های فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی رویداد محرم در آینه آئین‌ها، بحث هنر و ارتباط آئین‌های هنری این ابر رویداد می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. همچنین از زاویه دیگر هنر، این اتفاق مهم تاریخی می‌تواند قابل شناسایی هرچه بیشتر و عرضه آن به نسل حاضر باشد از اینرو سخنرانان در این رویداد از زوایایی مختلف به این موضوع مهم خواهند پرداخت.

همچنین، این برنامه در فضایی کاملاً معنوی و روحانی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود که حضور اصحاب فرهنگ و هنر و اساتید و دانشجویان در مراسم بر غنای آن می‌افزاید. امید است این برنامه دریچه دیگری برای معرفی این ابر رویداد بزرگ به دوستدار و علاقمند این حرکت بزرگ تأثیرگذار اجتماعی باشد.

رویداد محرم آینه آئین‌ها روز چهارشنبه ۴ مردادماه ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

کد خبر 5844358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha