۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۴

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گیلان خبر داد؛

برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی «باران وحی» در گیلان

برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی «باران وحی» در گیلان

رشت- معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی «باران وحی» خبر داد و گفت: هدف انس و ارتقای دانش قرآنی مخاطبین است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید بافکری صبح دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی باران وحی، گفت: هدف از اجرای این مسابقات شناسایی و توانمندسازی قرآن‌آموزان جامعه تحت حمایت، انس و ارتقای دانش قرآنی مخاطبین و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس به واسطه رقابت سالم در مسابقات بود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه این مسابقات در سه بخش آوایی، مفاهیم و هنری برگزار شد، ادامه داد: در سبد آوایی، افراد در رشته‌هایی شامل تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی، اذان، صحت قرائت نماز، دعا خوانی و مداحی به رقابت پرداختند.

وی، اضافه کرد: سبد مفاهیم شامل رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و سبد هنری شامل نقاشی، خوشنویسی و قصه‌گویی بود.

بافکری با بیان اینکه این مسابقات در سه رده سنی برگزار شد، گفت: افراد در سه گروه سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال با هم به رقابت پرداختند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در پایان خاطرنشان ساخت: در مرحله استانی پس از بررسی و بازبینی، تعداد ۲۱۶ اثر انتخاب و برای داوری کشوری ارسال گردید.

کد خبر 5844920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha