۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵

فرماندار زنجان:

«تپه کوزه‌چی» رضا آباد زنجان ثبت ملی شد

«تپه کوزه‌چی» رضا آباد زنجان ثبت ملی شد

زنجان- فرماندار زنجان گفت: «تپه کوزه‌چی» به عنوان یک اثر فرهنگی تاریخی، پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز خالقی روز دوشنبه با اشاره به مفاد قانونی ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی - تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، اظهار کرد: اثر فرهنگی - تاریخی «تپه کوزه‌چی» رضاآباد پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۸۶۷ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این اثر فرهنگی - تاریخی در دهستان غنی‌بیگلو از توابع بخش زنجانرود واقع شده است، تصریح کرد: «تپه کوزه‌چی» رضاآباد تحت حفاظت و نظارت متولیان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است و براساس قوانین مربوطه، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن اثر شود، جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

فرماندار زنجان گفت: بازسازی اثر تاریخی - فرهنگی به ثبت رسیده در روستای رضاآباد، صرفاً با تأیید و نظارت متولیان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

کد خبر 5845403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد مرادی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      4 0
      سام دوستان من اهل همین روستا هستم این روستا با مشکل بی آبی مواجه هس . کم کم داره باغهای این روستا خشک میشه اگه ی فکر درست حسابی ب حالش نکنن خود روستا هم باید خاطره شه و این روستا ب تنهایی باعث اشتغال صدها نفر ب واسطه باغهای ک داره شده ولی نیاز ب همدلی بیشتر از طرف مسئولان داره..