۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲:۰۱

اعتراض کارکنان گوگل، آمازون به قراردادهای ابری نظامی با تل‌آویو

اعتراض کارکنان گوگل، آمازون به قراردادهای ابری نظامی با تل‌آویو

صدها نفر از کارکنان گوگل و آمازون در نیویورک تجمع کردند تا به پروژه میلیاردی «نیمبوس» بین گوگل، آمازون با تل آویو اعتراض کنند.کارکنان معتقدند این فناوری ناقض حقوق بشر و آزادی‌های مدنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدها تن از فعالان حقوق بشر به همراه کارکنان شرکت‌های اینترنتی آمازون و گوگل با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی شرکت «آمازون» واقع در نیویورک در اعتراض به قرارداد فنی این دو کمپانی بزرگ اینترنتی با شرکت‌های «اسرائیلی» درباره ارائه هوش مصنوعی و نظارتی به غول‌های فناوری و ارتش رژیم صهیونیستی اعتراض کرده‌اند.

وبگاه فلسطینی «شهاب نیوز» شامگاه پنج شنبه گزارش داد که روز گذشته صدها نیروی فنی متخصص شرکت‌های اینترنتی آمازون و گوگل در اعتراض به آنچه همکاری فنی و قرارداد ارائه فناوری‌های جاسوسی به رژیم صهیونیستی خواندند، در میدان‌های شهر نیویورک آمریکا اقدام به اعتراض کردند.

در کمپین boycott_israel# (تحریم اسرائیل) صدها کارمند گوگل و آمازون به قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری ارائه خدمات پردازش ابری و هوش مصنوعی و نظارتی به غول‌های فناوری و ارتش رژیم صهیونیستی اعتراض کرده‌اند.

براساس اسناد گوگل، این پروژه‌ای است که به «اسرائیل» اجازه می‌دهد که از فناوری تشخیص چهره، تقسیم‌بندی خودکار تصاویر و تعقیب اجسام استفاده کند که کارکنان معتقدند باعث کمک به آپارتاید «اسرائیل» می‌شود.

کارکنان گوگل می‌گویند این قراردادها باعث کمک به الگوی نظامی‌گری، فقدان شفافیت و جلوگیری از نظارت می‌شود. همچنین آنها بر این باورند این محصولاتی که می‌سازند برای جلوگیری از دسترسی فلسطینیان به حقوق اولیه خود، اجبار آنها به ترک خانه‌هایشان و حمله به فلسطینیان در نوار غزه به کار می‌رود.

براساس ویدئوهای منتشر شده، فعالان و کارکنان فنی این شرکت‌ها در این تجمع شعار می‌دادند «آمازون-آمازون نمی‌توانی پنهان کنی…ما می‌بینیم که سمت رژیم آپارتاید هستی.»

طبق این تکنولوژی فروخته شده از این شرکت‌های بزرگ فناورانه دنیا به ارتش «اسرائیل»، امکان اسکن و پردازش چهره از طریق دوربین در تمامی مناطق کرانه غربی فلسطین برای نیروهای امنیتی این رژیم نژادپرست ممکن شده است.

این فناوری که ظرفیت‌های علمی و فنی آن توسط همین نیروهای کار معترض گوگل و آمازون ایجاد شده است، همچنین می‌تواند امکان شناسایی هویتی و رصد فلسطینی‌ها و دیگر شهروندان خاورمیانه‌ای مخالف «اسرائیل» را برای این رژیم فراهم کند.

نیروهای شرکتی آمازون و گوگل در این اعتراضات بیان کردند: ما از آمازون و گوگل می‌خواهیم به سخنان ما گوش فرا دهد.

گفته می‌شود بسیاری از فعالان حقوق بشر نیز در حاشیه این اعتراضات بر روی ضرورت ملغی شدن قراردادهای شرکت‌ها با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

هدف از این تحصن این است که کارمندان این پیام را به مدیریت این دو شرکت برسانند که تا زمانی که آمازون از خشونت و ظلمی که روزانه فلسطینیان با آن روبه‌رو می‌شوند، سود می‌برد، از انجام کار معمول خودداری می‌کنند.

کد خبر 5848072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Amir IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      این غده سرطانی چنان بزرگ شده که دامان خود صهیونیسم رامیگیرد انشاالله فرج نزدیک است