۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان:

۱۶۵ سردفتر اسناد رسمی در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند

۱۶۵ سردفتر اسناد رسمی در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند

همدان- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان گفت: ۱۶۵ سردفتر اسناد رسمی در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر علی‌بابایی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعداد دفاتر استان همدان اظهار کرد: ۱۶۵ سردفتر اسناد رسمی و همین تعداد نیز دفتریار اسناد رسمی در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۷۵۰ نفر در تمام دفاتر اسناد رسمی استان همدان به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان با اشاره به خدمات گفت: تنظیم اسناد رسمی، گواهی امضا، صدور اجراییه از جمله خدمات ارائه شده در دفاتر است.

علی‌بابایی خاطرنشان کرد: صدور اجراییه عدم پرداخت قبوض آب، برق و گاز و بدهی برخی ساکنان مجتمع‌ها نیز از جمله خدمات ارائه شده به مردم هستند.

وی با بیان اینکه تنظیم سند خودرو طبق قوانین در دفاتر اسناد رسمی لازم‌الاجرا است، بیان کرد: عدم ثبت تنظیم سند مشکلات حقوقی بسیاری برای مردم ایجاد کرده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر عدم این کار بحرانی را ایجاد کرده مردم باید بدانند برگه سبز دال بر مالکیت نیست.

علی‌بابایی با اشاره به قطعی‌ها مکرر دفاتر ثبت اسناد گفت: متأسفانه تعدد سیستم‌های برخط باعث شده تا شاهد قطعی‌های مکرر باشیم و همین امر موجب سرگردانی مردم شده است.

وی افزود: از مسئولان کشور می‌خواهیم تعدادی این سامانه به حالت آفلاین تبدیل شوند تا شاهد این مشکلات باشیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان با اشاره به در خطر بودن معاملات مردم، گفت: تبدیل ایجاد دفاتر اسناد رسمی به قانون کسب و کار و حذف پروسه سخت آن باعث می‌شود شاهد رشد قارچ‌گونه دفاتر باشیم و همین موضوع مردم را دچار مشکل خواهد کرد.

کد خبر 5856856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha