۲۲ آبان ۱۳۸۶، ۱۷:۵۳

خراسان رضوی دو هزار شاعر صاحب نام دارد

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس شورای شعر و دبیر شعر رضوی گفت: خراسان رضوی از شاخصه های فرهنگی قابل توجهی برخوردار است که وجود همین شاخصه های فرهنگی و برگزاری جشنواره های ادبی تاکنون دو هزار شاعر را صاحب نام کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد،‌ عباس ساعی عصر امروز در نشست مطبوعاتی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: جشنواره امسال شعر رضوی تفاوتهایی از جمله حضور اعضای زن در شورای شعر، دعوت از مهمان زن و شاعران مطرح خراسانی در جشنواره را نسبت به جشنواره های سالهای قبل دارد.

وی اظهار داشت: جشنواره شعر رضوی در دو2 بخش شعررضوی و آزاد در سه مرحله شهرستان، استان و کشور انجام می شود که در مرحله شهرستانی طبق آیین نامه های ارسالی از هشت شعر منتخب در هر بخش تقدیر می شود و از هر شهرستان جهت شرکت در مرحله استانی دو نفر معرفی و برای شهرستانهای بزرگی چون تربت حیدریه، کاشمر و ... به نسبت وجود 40 شاعر بیشتر به سهمیه شهرستان مربوط اضافه خواهد شد.

ساعی خاطرنشان کرد: جشنواره شعر رضوی در مشهد و مرحله شهرستانی در 27 آبان ماه و مراحل استانی در 28 و 29 آبان ماه جاری برگزار می شود .

وی یادآور شد: امسال در این جشنواره در مشهد در بخش شعر رضوی 80 شاعر و در بخش آزاد 72 شاعر شرکت کرده اند و آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش رضوی 200 اثر و در بخش آزاد 150 اثر بوده است و شاعران شرکت کننده استانی حاضر درمرحله کشوری 70 نفر خواهند بود.

ساعی بیان داشت: برگزاری مرحله استانی در سال جاری ضرورت و نیاز به تشکیل هیئت داوران را احساس نکرد و داروی به صورت خفیف و با تهیه فرم بهترین شعر و شاعر و توزیع آن بین شرکت کنندگان انجام می شود که در واقع شرکت کنندگان داوران این جشنواره خواهند بود.

ساعی عنوان کرد: ایرادی بر شورای شعر مبنی بر مردانه بودن اعضای آن وارد شد و این ایراد با ورود اعضای خانم برطرف شد و این اعضا از لحاظ کمی و کیفی از سطح بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: در این جشنواره شاعران صاحب نام و ناشناس، اساتید دانشگاه از داخل و خارج استان و ...حضور پیدا خواهند کرد. 

کد خبر 585855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha