۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

فرماندار همدان:

کتابخانه‌های عمومی محیط امن تأمین محتواهای فرهنگی هستند

کتابخانه‌های عمومی محیط امن تأمین محتواهای فرهنگی هستند

همدان- فرماندار همدان گفت: کتابخانه‌های عمومی محیط امن تأمین محتواهای فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم مخفی ظهر سه‌شنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین شقوق مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: اینکه مردم از کتاب فاصله بگیرند و در فضای مجازی اوقات خود را سپری کنند اتفاق نامبارکی است که رخ داده است.

وی افزود: متأسفانه در این حوزه با وجود تلاش‌های خوبی که صورت گرفته است، به دلیل هجمه بالای دشمن هنوز به وضعیت مطلوبی نرسیده‌ایم.

فرماندار همدان با بیان اینکه دغدغه ما این است که افراد با تفکرات و نگاه‌های متفاوت به مراکزی که خوراک فکری و فرهنگی می‌دهند، جذب شوند، گفت: ایجاد جذابیت‌های جدید یکی از مسائل مهمی است که باید توجه کنیم، در ماه محرم هیئت‌های به روز شده و ارائه دهنده محتواهای مطلوب‌تر با استقبال‌های بیشتری مواجه بودند.

مخفی خاطرنشان کرد: بنابراین باید شرایطی ایجاد کنیم که افراد به صورت خانوادگی در کتابخانه‌ها حضور یابند. میزان آگاهی سواد رسانه‌ای والدین باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مرکز آفرینش‌های ادبی کتابخانه شهیدان حجازی یک تجربه موفق است و باید بر روی اینگونه طرح‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کرد، بیان کرد: زمانی به الگوهای روانشناسی غربی بسیار توجه می‌شد و خوراک‌های فرهنگی مسموم و غلطی به مردم ارائه می‌شد که در نتیجه آن دیدیم میزان طلاق در کشور افزایش یافت.

فرماندار همدان عنوان کرد: در حال حاضر برخی از کتاب‌هایی که ارائه می‌شود دارای محتوای خیلی مناسبی نیست و با بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ما همخوانی ندارد؛ از همین رو کتابخانه‌ها برای ما یک مکان امن محسوب شده و باید تلاش کنیم والدین فرزندان خود را به هر نحوی که شده به سمت کتابخانه‌ها سوق دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم در کتابخانه‌ها طراحی خدمت است، اظهار کرد: ۶۰ خدمت در کتابخانه‌های عمومی تعریف شده که این خدمات در کتابخانه مرکزی قابلیت اجرایی دارد.

عاطفه زارعی افزود: خوشبختانه کسب و کارها در کتابخانه‌های عمومی مورد حمایت قرار می‌گیرند و کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این حوزه ورود کردند همچنین استان در تأمین منابع اطلاعاتی، ژورنال‌ها و خدمات آگاهی رسانی در حوزه کسب و کار اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتاب‌هایی در کتابخانه‌ها قرار دارد که متناسب گروه‌های سنی مختلف است، بیان کرد: همه کمک کنیم که افراد صاحب دانش را پرورش دهیم تا فرد تبدیل به یک انسان دانشی در جامعه شود، از محل نیم درصد شهرداری‌ها خرید منابع اطلاعاتی به ویژه آثار نویسندگان بومی خریداری می‌شود که برای تداوم آن حمایت‌های شهرداری‌ها لازم است.

وی عنوان کرد: تعلل به وجود آمده به خاطر افزایش زیر بنای کتابخانه‌ها بود که از ۱۳۰ متر به ۱۸۰ و ۲۰۰ متر افزایش یافته است. تلاش ما این است که این کتابخانه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 5862162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha