۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴

معاون استاندار مرکزی خبر داد؛

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان جهت نصب پنل خورشیدی در ادارات

تخصیص  ۲۰ میلیارد تومان جهت نصب پنل خورشیدی در ادارات

ساوه-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت:براساس ابلاغیه مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان قرار شد تمامی ادارات استان۲۰ میلیارد تومان جهت نصب پنل خورشیدی تخصیص دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر اسدی عصر سه شنبه در جلسه ایجاد انرژی‌های تجدیدپذیر که در سالن جلسات فرمانداری ساوه با حضور مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) تشکیل شد، گفت: اگرچه اقدامات خوبی درحوزه نیروگاه‌های خورشیدی در استان مرکزی صورت گرفته اما این اقدامات تحت تأثیر نیروگاه حرارتی شازند است بنابراین ضروری است وزارت راهکارهای لازم را براساس پیشنهاداتی که ارائه می‌شود، مشکلات موجود دراین حوزه را حل کند.

وی افزود،: براساس ابلاغیه مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان قرارشده تمامی ادارات استان ۲۰ میلیارد تومان جهت نصب پنل خورشیدی تخصیص دهند امیدواریم ادارات از این امتیاز برخوردار شوند.

وی همچنین نصب پنل‌های خورشیدی در ساوه به ویژه در حوزه تولید و صنعت برای تأمین انرژی را ضروری دانست و گفت: نصب پنل و تولید انرژی سبب می‌شود تا صنایع بخشی از انرژی مورد نیاز خود را از این مسیر تأمین کرده و کمتردچار خاموشی در ایام پیک مصرف شوند.

وی افزود: روزانه هفت میلیون متر مکعب گاز در نیروگاه حرارتی شازند مصرف می‌شود، لذا توسعه نیروگاههای خورشیدی به منظور تأمین انرژی مورد نیاز و اختصاص گاز به مجموعه‌های پتروشیمی سبب می‌شود در مصرف بهینه انرژی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مرکزی در ارتباط با پسماند نیز گفت: مدیریت پسماند در فضای زباله سوز بیش از هزار میلیارد تومان هزینه دارد که در ساوه این مسئله توجیه ندارد و باید از سایر ظرفیت‌ها بابهره گیری از نظر کارشناسی و علمی، پسماند را مدیریت کرد.

وی افزود: اراده جمعی و هماهنگی بین تمامی ارکان سازمان انرژی‌های تجدید پذیر وبهره وری انرژی برق با شهرداری

لازمه اجرای این تفاهم‌نامه است که خوشبختانه این تعامل و همدلی وجود دارد.

کد خبر 5862548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha