۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد؛

بهره برداری از ۲۸ طرح بهداشتی و درمانی مرکزی در هفته دولت

بهره برداری از ۲۸ طرح بهداشتی و درمانی مرکزی در هفته دولت

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۲۸ طرح درمانی، بهداشتی و اورژانس به مناسبت هفته دولت در این استان افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا امانی صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: ۲۸ طرح درمانی، بهداشتی و اورژانس به مناسبت هفته دولت در این استان با ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۴ هزار مترمربع وسعت، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از مجموع طرح‌های درمانی و بهداشتی قابل افتتاح این استان در هفته دولت، ۲ پروژه در خمین، پنج طرح در ساوه، چهار پروژه در اراک، ۲ طرح در زرندیه، پنج طرح در دلیجان، یک پروژه در خنداب، چهار طرح در کمیجان، سه پروژه در فراهان و ۲ طرح در تفرش است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت عملیات اجرایی پنج طرح مربوط به بخش اورژانس در استان آغاز می‌شود، گفت: دانشگاه مامایی و فوریت‌های پزشکی در محلات از ترم بهمن‌ماه امسال در استان دایر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه جوانی جمعیت یک مسئله ملی و همواره مورد تأکید دانشگاه علوم پزشکی است، افزود: این دانشگاه رتبه ۷۶ را در جوانی جمعیت دارد.

امانی، درباره اقدام به مهاجرت پزشکان نیز گفت: این افراد سرمایه نظام هستند و کشور برای آنان هزینه کرده و لازم است مسئولان جذابیت لازم برای ماندگاری آنان فراهم کنند.

وی عنوان کرد: کمبود پرستار مهمترین دغدغه وزارت بهداشت است و زمانی خواهد رسید که این وزارتخانه به اشباع زیرساخت و تجهیزات می‌رسد اما با کمبود نیروی متخصص مواجه می‌شود.

امانی گفت: کمبود دارو در سطح ملی و گسترده است و بیشتر شرکت‌های تولید دارو زیرپوشش وزارت بهداشت نیستند.

وی، با بیان اینکه بیشتر فعالیت داروخانه‌ها به سمت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی رفته و اولویت آنان دارو نیست، عنوان کرد: ارجاع بیماران از بخش دولتی به بخش خصوصی ممنوع و تخلف است،

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی درباره بیمارستان طالقانی اراک هم اظهار کرد: این مرکز درمانی از قدمت بالایی برخوردار است و در شأن مردم نیست، اما ارائه خدمات، مورد رضایت بیماران و همراهان بیمار است.

دکتر امانی با بیان اینکه برای توسعه بیمارستان طالقانی اراک، ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع وسعت اضافه شده، افزود: پیشرفت فیزیکی طرح توسعه این مرکز درمانی مورد قبول است و در چندماه آینده وارد مدار ارائه خدمات می‌شود.

وی درباره پیشرفت فیزیکی بیمارستان ولیعصر (عج) نیز گفت: از ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد، ۱۲ درصد صرف اصلاحات شده و امید است این طرح درمانی مهم امسال بهره‌برداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، ۱۷ سال به طول انجامیده و بهتر است ۲ سال دیرتر به بهره‌برداری رسد تا طرح کامل و بدون نقص در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 5863798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha