۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال مسدود خواهد شد

بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال مسدود خواهد شد

همدان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال مسدود خواهد شد.

رضا اخلاص‌مند عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال مسدود خواهد شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پر شده که سبب جلوگیری از برداشت غیر مجاز ۶ میلیون مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

وی افزود: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: مسدود کردن ۶ هزار و ۳۵۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان با اجرای طرح تعادل بخشی از سال ۹۳ تاکنون، منجر به جلوگیری از برداشت ۳۳۶ میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل بروز خشکسالی، فشار بر منابع آب زیرزمینی کشور برای تأمین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف (کشاورزی، شرب) افزایش داشته است، گفت: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های کبودرآهنگ با هزار و ۹۵۱ حلقه، رزن با ۹۶۴ حلقه و همدان با ۸۷۱ حلقه مسدود شده است.

اخلاص‌مند خاطرنشان کرد: بیشترین میزان جلوگیری از برداشت غیرمجاز ناشی از انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های رزن ۱۴۴ میلیون متر مکعب، کبودرآهنگ ۷۲ میلیون متر مکعب و ملایر ۳۰ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

وی با اشاره به آسیب برداشت‌های بی‌رویه بیان کرد: برداشت بی رویه از منابع آب موجب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده و کاهش سطح آبخوان‌ها خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فرو چاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان همدان عنوان کرد: در سال‌های گذشته ضمن پر کردن چاه‌های غیرمجاز موجود، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید یکی از اولویت‌های کاری این مجموعه بوده است.

کد خبر 5863989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha