۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱

امام جمعه بخش مرکزی یزد مطرح کرد؛

نیاز به مشارکت مردم و مسئولان برای حل آسیب‌های فرهنگی و بی‌حجابی

نیاز به مشارکت مردم و مسئولان برای حل آسیب‌های فرهنگی و بی‌حجابی

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: برای حل آسیب‌های فرهنگی و بی حجابی، نیاز به مشارکت آحاد مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر اینکه در زمینه حجاب، بهبود و حل آسیب های اجتماعی و فرهنگی، هم جامعه و هم حاکمیت مسئولیت دارند، اظهار داشت: یکی از وظایف و ارکان مهم در این عرصه مردمی سازی است و برای این هدف نباید دهه شصت را فراموش کنیم، مردمی بودن مسئولان و مشارکت و احساس ایفای نقش مردم در مسائل مختلف نیز در این مسیر مهم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: اجماع سازی مسئولان برای حل مسائل و مشکلات پیش رو لازم و ضروری است به طور مثال اگر در خانه ای بخواهیم مشکلی را حل کنیم، اول ضرورت دارد پدر و مادر و بزرگترها با یکدیگر هم نوایی داشته باشند و این الگو در سایر بخش ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدرسی تاکید کرد: ۲۳ نهاد و سازمان مسئول حل معضلات اجتماعی از جمله بی عفتی و رسیدن به زیست عفیفانه هستند آیا نقطه نظرات این مجموعه ها یکی است و به شکل منسجم فعالیت می کنند؟ در این عرصه باید به دور از موازی کاری ذهنیت ها به یکدیگر نزدیک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور فرماندهان سپاه در محضر مقام معظم رهبری و سخنان ارزشمند ایشان در این دیدار که برآیندهای موثری داشت، افزود: امروز سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی در دنیاست.

مدرسی عنوان کرد: در فضای داخلی کشور نیز مسئولان باید به شکل شبانه روزی به فعالیت جهادی بپردازند و انتقاد از مسئولان باید همراه با اعتماد سازی برای نظام باشد و نباید در شناخت دشمن اشتباه و غفلت کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد: وظیفه امروز این است که مسئولان به مردم به ویژه طبقات نیازمند، توجه بیشتری داشته و خدمات موثری را ارائه کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت بیان کرد: اخلاق و آداب مدیریتی شهید رجایی الگویی اثرگذار است که مردم دوستی و دیدن داری دو رکن اصلی آن محسوب می شود و از سیره این شهید بزرگوار مشخص بود که مردم و دین مردم را بر هر چیزی مقدم می داشت و امروز نیز در دستگاه های اجرایی ما باید اینگونه باشد که در این مسیر عملکردها و رفتارها نیازمند نظرسنجی واقعی است و تنها از سامانه نمی توان به این موارد دست یافت.

کد خبر 5864485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha