۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸

سرپرست دامپزشکی اردبیل:

اردبیل کانون مولد دامی در کشور است

اردبیل کانون مولد دامی در کشور است

اردبیل- سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از کانون‌های مولد دامی در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی صبح شنبه در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: هدف از این دیدارها تجدید میثاق با آرمان‌های امام، شهدا و بهره مندی از فرمایشات و رهنمودهای نماینده ولی فقیه به منظور هماهنگی بیشتر برای پیشبرد اهداف دامپزشکی در استان اردبیل است.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل به عنوان یکی از کانون‌های مولد دامی در کشور اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی را در راستای حفظ و حراست از سرمایه عظیم دامی، تأمین امنیت غذایی و ارتقا سلامت عمومی جامعه مضاف کرده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به مشکلات اعتباری، تجهیزات و نیروی انسانی گفت: با توجه به جامعه هدف دامپزشکی که اکثراً محرومین جامعه هستند انتظار داریم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به منظور رفع این مشکلات و بهبود شرایط رایزنی‌های لازم با مسئولین بالا دستی را به عمل آورند.

فیضی با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی و خدمات سلامت‌محور دامپزشکی اظهار کرد: با افتخار جز دستگاه‌های معدودی هستیم که برای ارائه خدمات در سخت‌ترین شرایط و آلوده‌ترین محیط کاری و در روستاها و مناطق صعب‌العبور و کوهستانی به سراغ تولیدکننده می‌رویم تا خدمات دامپزشکی ارائه کنیم.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل نقش دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را یادآور شد و تصریح کرد: در مورد بیماری مشترک و خطرناک «تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو» استان اردبیل به عنوان یکی از کانون‌های این بیماری در کشور است.

کد خبر 5864828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha