۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۷

حمله پهپادی ارتش سودان به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع

حمله پهپادی ارتش سودان به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع

ارتش سودان با به کارگیری پهپاد مواضع نیروهای پشتیبانی سریع این کشور را در مرکز و جنوب شرق خارطوم، هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان از یک سو و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی از سوی دیگر همچنان ادامه دارد.

روسیا الیوم اعلام کرد که پهپادهای ارتش سودان، مواضع نیروهای پشتیبانی سریع این کشور را در مرکز و جنوب شرق خارطوم، پایتخت سودان هدف قرار دادند.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که پس از بمباران این مواضع توسط پهپادهای ارتش سودان، دود غلیظی آسمان منطقه را فراگرفته و صدای انفجار و فعالیت سامانه‌های ضدهوایی نیروهای پشتیبانی سریع در پیرامون منطقه السوق العربی و کاخ ریاست جمهوری به گوش رسیده است.

یک منبع نظامی نیز از هدف‌ قرارگرفتن مواضع نیروهای پشتیبانی سریع سودان در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری واقع در مرکز خارطوم با به ‌کارگیری پهپاد خبر داده است.

از سوی دیگر در شهر ام‌درمان نیز توپخانه سنگین مستقر در پایگاه عملیاتی «کرری» در شمالی‌ترین نقطه شهر، مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در جنوب، شرق و غرب ام‌درمان را هدف قرار داد و در مقابل نیروهای پشتیبانی سریع نیز از شمال خارطوم بحری، به این حملات واکنش نشان دادند.

منابع محلی گزارش دادند که ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در شمال شهر بحری، پل «شمبات» و اطراف ساختمان صدا و سیمای دولتی سودان در خارطوم، پایتخت این کشور به تبادل آتش پرداخته‌اند.

درگیری میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور از آوریل گذشته آغاز شده است. در نتیجه این درگیری‌ها شمار زیادی از غیرنظامیان سودانی جان خود را از دست داده‌اند و بسیاری دیگر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

کد خبر 5865372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha