۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

موکب دلدادگان اربعین حسینی در ۱۰ نقطه استان فعال می شود

موکب دلدادگان اربعین حسینی در ۱۰ نقطه استان فعال می شود

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امسال موکب دلدادگان اربعین حسینی علاوه بر گرگان، در ۹ شهرستان دیگر نیز برپا خواهد شد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار مهر از برپایی موکب دلدادگان اربعین حسینی در شهرستان‌های گلستان خبر داد و اظهار کرد: امسال موکب دلدادگان اربعین حسینی علاوه بر گرگان در ۹ شهرستان دیگر استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجربه دو سال گذشته نشان می‌دهد که مردم استقبال بی نظیر و فوق العاده ای از موکب دلدادگان اربعین حسینی داشتند، افزود: طبق آمارهای اعلام شده، سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ هزار گلستانی به صورت به کربلا مشرف شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: جهت هماهنگی برگزاری این مراسم در استان جلسات متعددی با معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، شبکه رابطان قرارگاه فرهنگی عاشورایان گلستان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۵۰ موکب برای حضور در مواکب دلدادگان گرگان اعلام آمادگی کرده اند.

گرزین اظهار کرد: پیاده روی روز اربعین در دو نقطه استان گلستان همچون امامزاده عبدالله (ع) گرگان و یحیی بن زید (ع) گنبد به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت و کمیت خدمات در حال افزایش است، ادامه داد: امسال حجم برنامه‌های فرهنگی افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه امسال مراسم اربعین حسینی علاوه بر خیابان در محلات نیز برگزار می‌شود، گفت: در هر محله یک امامزاده، مسجد، حسینیه و یا خانه شهید وجود دارد که خانواده‌هایی که در پیاده روی متمرکز اربعین نمی‌توانند حضور پیدا کنند در محله خود به نیابت زیارت اربعین به سمت این مکان‌های حرکت کنند.

وی از فعالیت ۲۵ موکب در ایام اربعین امسال در کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: این موکب ها در مسیر بین کربلا و نجف، کاظمین، سامرا، طفلان مسلم و در مرز مهران مشارکت خواهند کرد.

کد خبر 5866362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha