۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

استاندار فارس:

«خانه عالم» در مناطق روستایی فارس ساخته می شود

«خانه عالم» در مناطق روستایی فارس ساخته می شود

شیراز - استاندار فارس از ساخت «خانه عالم» در تمام مناطق روستایی استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر دوشنبه در آئین گرامی داشت روز جهانی مساجد بیان کرد: شهدای حادثه تروریستی حرم مفاخر استان فارس و کشور هستند و کسانی که با دست‌خالی توانستند تروریست تکفیری این حادثه را خلع سلاح کنند دست‌پرورده مساجد هستند.

وی اضافه کرد: کارکرد اجتماعی مسجد به‌قدری اثرگذار است که با نگاهی به تاریخ در خواهیم یافت که در این نهاد مقدس چه افراد اثرگذار اجتماعی تربیت شده‌اند.

ایمانیه تأکید کرد: مساجد در قبل و بعد از انقلاب، جنگ تحمیلی و در زمان کرونا همواره اثرگذار و نقش‌آفرین است و توانسته خدمات اجتماعی و معنوی زیادی به جامعه ارائه دهد.

به گفته این مقام مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توانسته عاملی برای تربیت نسل نوین انقلاب و حفظ جامعه جوان کشور از برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای تخریب این افراد است.

استاندار فارس در ادامه متذکر شد: ساخت و بهسازی مساجد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی این نهاد مقدس از جمله موضوعاتی است که باید توسط مدیران ارشد فارس تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود.

ایمانیه از جذب اعتبارات از محل وزارت نفت برای ایجاد «خانه عالم» در روستاهای استان فارس خبر داد.

وی یادآور شد: در تمامی طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان فارس مقرر شده تا هم‌زمان با ساخت واحدهای مسکونی؛ زمینه ساخت مسجد نیز در این مجتمع‌های ساختمانی فراهم شده تا هم‌زمان با بهره‌برداری از طرح نهضت ملی مسکن، مساجد این طرح نیز به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 5867030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha