۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۵ پروژه ارتباطی استان بوشهر در هفته دولت

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۵ پروژه ارتباطی استان بوشهر در هفته دولت

بوشهر- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۱۱۵ پروژه ارتباطی در سطح استان همزمان با هفته دولت خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته دولت، هفته سپاس و قدردانی از دولتی است که هدفش ایجاد جامعه‌ای سرشار از عدالت، نظم و امنیت است.

وی گفت: در روستاهای در حال توسعه، با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز و فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش و نحوه استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی، سطح زندگی مردم ارتقا و منجر به جذب سرمایه، فروش صنایع دستی، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصاد روستا می‌شود. این امر نیازمند وجود اینترنت با کیفیت در سطح روستاها می‌باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: در هفته دولت، ۸۵ پروژه ارتباطی قابل افتتاح و ۳۰ طرح آغاز عملیات اجرایی در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: از ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه ارتباطی، ۱۱۷ میلیارد تومان از منابع شرکت‌های خصوصی و ۹۳ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و ملی تأمین شده است.

سملیان بیان کرد: از ۹۳ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ملی، ۲۹ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های افتتاحی و ۶۴ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌ها توسط شرکت ایرانسل، شرکت ارتباطات سیار و شرکت مخابرات منطقه جنوب اجرا می‌شود و هزینه اجرای سایت‌هایی که توسط این اداره کل ابلاغ شده است، از محل طرح خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

سملیان اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی هستند، که از این تعداد، ۹۸ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

کد خبر 5867080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha