۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰

در نشست شورای عالی ایرانیان خارج؛

وزیر علوم بر تقویت ارتباط و تعامل با نخبگان ایرانی خارج تاکید کرد

وزیر علوم بر تقویت ارتباط و تعامل با نخبگان ایرانی خارج تاکید کرد

وزیر علوم با اشاره به علاقمندی نخبگان ایرانی مقیم خارج برای خدمت به کشورشان، بر ضرورت حفظ و تقویت ارتباط با این نخبگان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نشست کارگروه علمی و آموزشی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: بسیاری از نخبگان ایرانی مقیم خارج به دنبال خدمت به مردم خود هستند و این وظیفه ماست که فرصت این ارائه خدمت را فراهم و تعامل آنان با کشور را ساده‌تر کنیم.

وی اظهار داشت: مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم و مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی امکان مشارکت نخبگان خارج از کشور را در طرح‌های تحقیقاتی اولویت دار به ویژه طرح‌های مصوب شورای عتف فراهم سازد.

همکاری دانشگاه‌ها با نخبگان مقیم خارج افزایش یافته است

وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و دبیر کارگروه علمی و آموزشی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در این نشست گفت: با پیگیری این مرکز و اقدامات دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱، ۳۷۸ پروژه تحقیقاتی مشترک میان محققان داخل و نخبگان مقیم خارج انجام شده است.

وی افزود: ۷۵ دانشگاه با نخبگان خارج از کشور طرح تحقیقاتی مشترک داشته اند و دانشگاه‌های علم و صنعت و صنعتی اصفهان با فاصله زیاد از بقیه دانشگاه‌ها در این زمینه، جلوتر هستند.

حدادی اصل از حضور ۱۰۶ استاد دانشگاه ایرانی مقیم خارج به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌ها برای تدریس در دوره‌های کوتاه مدت در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در ۸۰۳ همایش و کنفرانس علمی نیز نخبگان ایرانی مقیم خارج حضور داشته‌اند.

قائم مقام وزیر علوم گفت: مشخصات ۶۰۰۰ نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور در بانک اطلاعات کارگروه علمی و آموزشی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور موجود است و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای استفاده از این ظرفیت علمی با وزارت علوم مکاتبه کنند.

حمایت وزارت امور خارجه از برنامه کارگروه

عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در این نشست گفت: وزارت امور خارجه از برنامه‌های این کارگروه برای خدمت به نخبگان ایرانی مقیم خارج حمایت می‌کند و آماده است موانع وزارت علوم و وزارت بهداشت را برای استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج مرتفع کند.

در ادامه این نشست نمایندگان عضو کارگروه دیدگاه‌های خود را برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده مطرح کردند.

کد خبر 5867189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha