۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۲۶

خانه هیتلر پاسگاه پلیس می‌شود

خانه هیتلر  پاسگاه پلیس می‌شود

خانه هیتلر در اتریش به پاسگاه پلیس تبدیل می‌شود. به گفته مورخان در این کشور، تخریب این خانه نیز منتفی شد، زیرا اتریش باید با گذشته خود کنار بیاید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت اتریش روز دوشنبه اعلام کرد که کار تبدیل زادگاه «آدولف هیتلر» به پاسگاه پلیس در ماه اکتبر آغاز خواهد شد.

این طرح، یک پروژه بحث برانگیز است که طی چندین سال گذشته به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

سخنگوی وزارت کشور اتریش گفت: «قرار است این کار از دوم اکتبر آغاز شود.»

بر اساس آخرین اطلاعیه مطبوعاتی دولت اتریش، «پس از بازسازی معماری، یک پاسگاه پلیس و یک مرکز آموزشی برای افسران حقوق بشر در ساختمان متعلق به هیتلر مستقر خواهد شد.»

همچنین تصمیم گرفته شده است که این ساختمان به یک مکان یادبود تبدیل نشود.

آدولف هیتلر در ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در این ساختمان جنجالی متولد شد و سال‌های اولیه زندگی خود را در آن گذراند. تبدیل این ساختمان به یک محل یادبود این خطر را خواهد داشت که ساختمان به یک مکان دیدنی برای نئونازی‌ها تبدیل شود.

به گفته مورخان اتریشی، تخریب ساختمان هیتلر نیز منتفی است، زیرا اتریش باید با گذشته خود کنار بیاید. هزینه کار اکنون بیش از ۲۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، در حالی که رقم اولیه ۵ میلیون دلار بود.

کد خبر 5867466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 0
      دروغ غربیها و صهیونیستها در مورد یهودی کشی هیتلر را تکرار نکنید.آمریکائیها و سایر دولتهای متخاصم با ارتش نازی آلمان دست کمی از آلمانها در آدمکشی و جنایت و وحشی گری نداشته و ندارند. دروغ قتل عام گسترده یهودیان توسط هیتلر را هم صهیونیستهای خبیث لجن ساختند تا با مظلوم نمایی بهانه لازم را برای غصب