۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴

مهر گزارش می دهد؛

صدای پای زائران اربعین از حوالی کهگیلویه و بویراحمد

صدای پای زائران اربعین از حوالی کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج_ صدای پای زائران حسینی از حوالی کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده تا عمود به عمود قصه عاشقی آغاز شود.

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها_ زهرا زارع: فصل وصال می‌رسد و دل‌ها شور و شعورشان در پرتو مهر الله، قربت کربلای حسین (ع) را طلب می‌کند و روز و شب به شماره می‌افتد تا عمود به عمود قصه یک عاشقی آغاز شود.

این روزها کهگیلویه و بویراحمد حال و هوای دیگری داشته و صدای پای زائران حسینی از حوالی هر خانه‌ای به گوش می‌رسد.

دل در گرو مهر حسین است

سیاه پوشان کربلا دل را در گرو مهر حسین (ع) قرار داده‌اند و مسیر عشق در پیش گرفته‌اند.

فرقی نمی‌کند، کوچک و بزرگ، جوان و پیر همه دل‌هایشان شور و شعور کربلا را روایت می‌کند و این شروعی برای یک اجتماع عظیم است.

صدای پای زائران اربعین از حوالی کهگیلویه و بویراحمد

پیش بینی حضور ۱٠٠ نفر از استان در اربعین

خدمات رسانی به زوار آغاز شده و دل‌ها نیز رهسپار این مسیر سراسر درس می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس پیش بینی‌ها، ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در پیاده روی بزرگ اربعین حضور خواهند داشت.

سید علی احمد زاده افزود: تمام امکانات ایاب و ذهاب برای انتقال به مرز شلمچه تأمین شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

احمد زاده با بیان اینکه شهرهای گچساران، باشت و دو شهر از کهگیلویه از این استان در مسیر تردد زوار اربعین حسینی هستند، خاطرنشان کرد: شهر یاسوج نیز محل تردد زوار استان‌های بخشی از فارس و سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان، زوار کشورهای پاکستان، افغانستان و چند کشور دیگر است.

فعالیت ۵٠ موکب

استاندار از فعالیت ۵۲ موکب در استان و کشور عراق با محوریت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۲۶ موکب در درون کشور و ۲۶ موکب در کشور عراق تدارک دیده شده است.

وی افزود: همچنین عملیات احداث زائرسرای استان در مرز شلمچه به مساحت ۸۰۰ متر مربع در حال انجام است و بخشی از این زائرسرا تا قبل از مراسم اربعین فعال می‌شود و البته تا زمان بهره برداری از زائرسرای استان، سازه موقت در این محل برای استقرار موکب ها دایر شده است.

صدای پای زائران اربعین از حوالی کهگیلویه و بویراحمد

وی تصریح کرد: در شهرهای بوستان و خان احمد از شهرستان باشت، امامزاده جعفر، شوش، گچساران تا خیرآباد و شهرستان‌های مارگون و چند شهر کهگیلویه بزرگ و شهر یاسوج چندین موکب فعال می‌شود.

خانه‌هایی برای اسکان زائران

احمد زاده با اشاره به اینکه مردم در شهرهای باشت و گچساران در مسیر تردد زوار اربعین هستند، گفت: مردم ما خانه‌های خود را برای اسکان در اختیار زوار اربعین قرار می‌دهند و حمایت‌های دولتی و مردمی برای اربعین ۱۴۰۲ در کنار هم قرار گرفته است.

استاندار با بیان اینکه همه امکانات مردمی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد پای کار اربعین آمده‌اند، اظهار کرد: کمیته‌های پشتیبانی، بهداشت و درمان، اورژانس و حمل و نقل تشکیل و فعال هستند.

تجهیز موکب‌های استان در عراق

احمدزاده خاطرنشان کرد: در کشور عراق امکانات و تجهیزات زیادی برای مواکب تدارک دیده شده است.

وی افزود: انتقال تجهیزات و امکانات موکب‌های استان فردا و پس فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) به کشور عراق انجام می‌شود.

استاندار گفت: با هدف خدمات دهی بهتر وسایل نقلیه برای حمل کالا و تجهیزات موکب‌های مستقر در کشور عراق در نظر گرفته شده و محل استقرار آنها مشخص شده است.

وی افزود: دستگاه‌های آب سرد کن، یخچال، تعدادی دستگاه آب شیرین کن و کولر جهت استفاده موکب ها تأمین شده است.

همچنین مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین زائر ثبت نام شده استان مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، دنا، کهگیلویه و گچساران است.

سید محسن قوامی نژاد افزود: موکب‌های استان در داخل استان، مرز و شهرهای نجف، کربلا و کاظمین در کشور عراق مستقر و به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی ابراز داشت: ۶٠ نفر از کارگزاران زیارتی استان را در ایام پیاده روی اربعین اعزام و در موکب ها مستقر می‌شوند.

ثبت نام ۱۵ هزار نفر انجام شد

مدیرکل حج و زیارت گفت: بیش از ۱۵ هزار زائر در این استان تاکنون در سامانه «سماح» برای پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پلیس +۱۰ نسبت به دریافت گذرنامه ویژه اربعین اقدام کنند، اظهار کرد: ثبت‌نام در سامانه «سماح» ادامه دارد.

صدای پای زائران اربعین از حوالی کهگیلویه و بویراحمد

قوامی نژاد با تاکید بر اینکه زائران نباید بدون گذرنامه به مرزها مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه «سماح» ثبت نام کنند.

جانمانی رفیق؛ اربعین از راه می‌رسد و وصال دوست در مهمانی بی نظیر حسین (ع) همه چشم‌ها را به خود معطوف می‌کند و جهان مات و مبهوت از این بزرگی خیره به روایتی عمیق می‌شود که به قدمت یک تاریخ درس بصیرت و معرفت می‌آفریند.

کد خبر 5867874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha