۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در فارس اجرا می‌شود

طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در فارس اجرا می‌شود

شیراز- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که طرحی با عنوان شتاب‌بخشی به سوادآموزی در این استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید احمدی در کارگروه بازماندگان از تحصیل فارس گفت: در طرح جدیدی که در دستور کار داریم در یک دوره چهار ساله طرح شتاب بخشی سوادآموزی را اجرا و افراد ذینفع شش سال به بالا را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

احمدی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح آمار بیسوادی به صورت مطلوبی در استان کاهش یابد و گفت: اجرای این طرح با مشارکت سایر دستگاه‌ها خواهد بود و تفکیک حوزه عمل بخش‌های مختلف روند تحقق اهداف را کند خواهد کرد.

وی همچنین گفت: این کارگروه با هدف بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های دولتی، غیردولتی، مردمی، خیریه‌ها و نیروهای بسیجی و جهادی در جهت شتاب بخشی به سوادآموزی تشکیل شده است.

او افزود: شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان، کم سوادان و کودکان بازمانده از تحصیل، از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است که با محوریت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و مشارکت سایر بخش‌ها اجرایی خواهد شد.

احمدی ضمن تاکید بر اینکه بر اساس قانون پوشش کامل کودکان شش سال و بالاتر بر عهده آموزش و پرورش است، ادامه داد: اگر فردی موفق به دریافت این آموزش‌ها نشود و بی سواد باقی ماند؛ نهضت سوادآموزی، پوشش در قالب آموزش پایه سواد آن افراد بی سواد و کم سواد ۱۰ سال و بالاتر را از مأموریت‌های خود می‌داند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس مدعی شد که نرم میانگین درصد با سوادی فارس از میانگین کشوری حدود دو درصد بالاتر است.

کد خبر 5871300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha