۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲

امام جمعه آببر:

امکانات پزشکی موجود جوابگوی نیاز مردم شهرستان طارم نیست

امکانات پزشکی موجود جوابگوی نیاز مردم شهرستان طارم نیست

زنجان-امام جمعه آببر گفت: بیمارستان ۳۲ تختی و امکانات پزشکی موجود جوابگوی نیاز مردم شهرستان طارم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی منصوری، ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از یک راه روستایی بودیم و محیط روستا سنگ فرش شده و با تلاش عوامل مختلف خوشبختانه امنیت در شهرستان حاکم است.

وی در مورد مشکلات شهرستان طارم ابراز کرد: در شهرستان رؤسای ادارات اختیارات شهرستانی دارند که به وظیفه خود عمل می‌کنند اما برخی امور از اختیارات شهرستان خارج است و نیاز به پیگیری استانی و ملی دارد.
امام جمعه آببر توسعه بیمارستان طارم را یکی از مطالبات مردم دانست و گفت: این بیمارستان در حال حاضر گوابگوی نیازهای جمعیت شهرستان نیست و وزیر بهداشت نیز قول‌هایی داده بود تا این بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت ارتقا یابد.

وی یادآور شد: جمعیت خالص شهرستان ۵۰ هزار نفر است اما جمعیت شناور به ۷۰ هزار نفر می‌رسد؛ چراکه در طول سال کارگران در این شهرستان حضور می‌یابند و فصل برداشت زیتون اوج زمان حضور کارگران غیرمقیم است، علاوه بر این چند روستای استان‌های اردبیل و قزوین از خدمات شهرستان طارم استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اظهارات برخی که ۳۲ تخت بیمارستان طارم نیز پر نمی‌شود، تصریح کرد: به دلیل نبود امکانات مردم از این بیمارستان استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند به مرکز استان مراجعه کنند، به عنوان مثال در شهرستان چشم پزشک، متخصص گوش، حلق و بینی و قلب نداریم و ارتقای اورژانس هم پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

وی بهره‌مندی از راه مناسب را محور نخست آبادانی شهرستان خواند و افزود: برخی از سرمایه‌گذاران با دیدن راه از اقدام خود منصرف شدند و هشت کیلومتر از راه طارم در حوزه گیلان به قتلگاه تبدیل شده و گیلانی‌ها برای ساماندهی مسیر باریک و ناامن بی‌مهری می‌کنند.

امام جمعه آببر با اشاره به اینکه یک پل آهنی موجود در شأن اهالی شهرستان طارم به عنوان بزرگترین باغ زیتون کشور و شهرستان توریستی نیست، تأکید کرد: باید تدابیری برای ساماندهی این وضع اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۴۰ میلیون مترمکعب تولید آب شهرستان است و حقابه نداریم، تصریح کرد: مسئولان احیای حق آبه شهرستان را پیگیر هستند و باید توجه کرد که اوج نیاز شهرستان به آب در تابستان است که آب خریداری می‌شود اما بخشی از آن تبخیر شده و کافی نیست.

حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه ۹۰ درصد اعتراضات مردم به دلیل کمبود آب است، ادامه داد: تکمیل سدهای معیشتی و چندمنظوره می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات شهرستان را حل کند؛ چراکه تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، تأمین آب شرب و جلوگیری از هدررفت آب را به همراه دارد.

وی به حضور وزرای نیرو، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی در شهرستان تأکید کرد و افزود: همچنین در تولید محصولاتی کشاورزی مشکلاتی وجود دارد به عنوان مثال دستمزد کارگر بالا بوده اما محصول به قیمت پایین از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 5875740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha