۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸

در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن؛

روند برگزاری کنگره بین‌المللی جندی شاپور بررسی شد

روند برگزاری کنگره بین‌المللی جندی شاپور بررسی شد

سی و هفتمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با موضوعاتی چون برگزاری کنگره بین‌المللی جندی شاپور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ۱۴۰۲ به ریاست علی اکبر ولایتی با محوریت گزارشی از روند امور اجرایی جهت برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور در اسفند، بررسی گسترش روابط در حوزه فرهنگ و تمدن در کشورهای همسایه و تاکید بر توجه به ابعاد مختلف شخصیت یعقوب لیث صفاری و ملاحظات ویژه در این خصوص پرداخته شد.

ولایتی در این جلسه بر اهمیت شناخت هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و استفاده ظرفیت‌ها به جهت تثبیت نقش یعقوب لیث در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تمدنی از جمله زبان فارسی تأکید و از زحمات اعضا که پیگیری‌های لازم را صورت می‌دهند، تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: توجه به شخصیتی مانند یعقوب لیث به عنوان نماد یک مسلمان شیعه، عارف و جوانمرد می‌تواند در تقویت هویت ایرانی امروز اثرگذار باشد.

در ادامه مباحث جلسه، مهدی نوید ادهم دبیر کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران نیز بر پیگیری موارد مطرح شده در خصوص تشکیل بنیاد بین‌المللی جندی شاپور تاکید کرد و نظرات اعضا در خصوص متن پیش‌نویس آن طرح و بررسی شد و بر اساس رأی اعضا کمیته این اساسنامه مورد تصویب و مقرر شد برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

در پایان جلسه مورد اشاره مصوباتی در موضوعات مطروحه صورت پذیرفت و مقرر شد سایر فعالیت‌های مربوطه در جلسه آتی پیگیری شود.

کد خبر 5877074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha