۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷

دیدار رئیس شورای حاکمیتی سودان با امیر قطر

دیدار رئیس شورای حاکمیتی سودان با امیر قطر

امیر قطر در دیدارِ عبدالفتاح البرهان با او در دوحه، خواستار توقف درگیری‌ها در سودان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، در دیدار با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت سودان، بر تمایل دوحه به حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها در سودان به منظور حفظ وحدت، امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

بر اساس بیانیه دیوان امیر قطر، تمیم بن حمد آل ثانی در دیدار با البرهان، توقف جنگ در سودان و پیگیری مذاکرات برای غلبه بر اختلافات در این کشور را ضروری دانست.

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان در یک سفر رسمی امروز پنج شنبه وارد دوحه پایتخت قطر شد و طی آن با امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

البرهان پیش از دیدار با امیر قطر در گفتگو با الجزیره تصریح کرد که اولویت سودان در مرحله کنونی این است که چگونه به شورش پایان داده و آن را شکست دهد و مشکلات مردم سودان را متوقف سازد.

وی همچنین گفت که نیروهای مسلح به مردم سودان و کل جهان اطمینان می‌دهند که پس از شکست آنچه او شورش نامید، به تکمیل مرحله انتقالی و گذار به حکومت غیرنظامی دموکراتیک ادامه می‌دهند.

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر، پیشتر گفته بود که کشورش «یکی از توقفگاه‌های» سفر دوره‌ای عبدالفتاح البرهان به شماری از کشورهای منطقه خواهد بود.

کد خبر 5881066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha