۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰

افزایش مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان

افزایش مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان

آبادان- مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: مراجعه بیماران با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد زیتونی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با پایان فصل تابستان و شروع پاییز، بیماری آنفلوانزا شیوع پیدا کرده و افراد مختلفی را درگیر خود می‌کند.

وی با بیان اینکه شمار مراجعه بیماران با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان افزایش یافته است، افزود: پس از دریافت واکسن آنفلوانزا چهار هفته طول می‌کشد تا سطح ایمنی افراد به حدی برسد که قابلیت پیشگیری از بیماری را داشته باشد.

وی، بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا را شهریورماه عنوان کرد و گفت: افرادی که سن بیشتر از ۶۰ سال و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت شدید، بیماری‌های ریوی و یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوانزا است.

وی یادآور شد: آنفلوانزا یک بیماری عفونی است که سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند باعث ایجاد بیماری خفیف تا شدید و حتی در برخی موارد منجر به مرگ شود.

کد خبر 5884772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha