۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

برداشت بیش از ۴۴۰ هزار تن جو در اراضی کشاورزی کرمانشاه

برداشت بیش از ۴۴۰ هزار تن جو در اراضی کشاورزی کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در رتبه نخست تولید جو در کشور قرار گرفته است از برداشت بیش از ۴۴۰ هزار تن جو در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر کسب رتبه نخست کرمانشاه در تولید جو در کشور، اظهار کرد: در تولیدات سال زراعی امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت جو رفته که از این میزان بیش از ۱۸۵ هزار هکتار از نوع کشت دیم و مابقی کشت جو آبی بوده است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های خوبی که در سال زراعی صورت گرفت در سال جاری ۴۴۱ هزار تن جو از اراضی دیمی و آبی استان کرمانشاه برداشت شد که بر این اساس در کشور به جایگاه نخست تولید این محصول رسیدیم این در حالی است که سال گذشته با ۱۶۰ هزار تن در جایگاه چهارم تولید جو کشور قرار داشتیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به مقابله با علف‌های هرز و عملیات داشت کشاورزان عملکرد خوبی در مزارع کشت گندم بودیم که در مزار دیم ۲ هزار و ۲۰ کیلوگرم و در مزارع آبی چهار هزار و ۶۰۰ کیلوگرم عملکرد را شاهد هستیم.

شریفی همچنین با بیان آغاز کست کلزا در استان کرمانشاه، عنوان کرد: کشت این محصول تا ۱۰ مهرماه در مناطق معتدل و سردسیر ادامه خواهد داشت که به دلیل استراتژیک بودن این محصول می‌توان در تناوب گندم نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی بیان کرد: محصول کلزا که معمولاً بعد از کشت گندم انجام می‌گیرد در حاصل خیزی خاک، افرایش تولید محصول گندم و نیز کنترل علف‌های هرز نقش مؤثری خواهد داشت که افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی عملکرد زمین در کشت بعدی گندم را مشاهده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر چند توصیه به کشاورزانی که کشت کلزا دارند، گفت: با توجه به اینکه بذر این محصول بسیار ریز است بستر باید نرم و و فاقد کلوخ باشد، بذر در عمق ۲ سانتی متری قرار گیرد و بلافاصله بعد از کاشت بذر حتماً آبیاری انجام گیرد.

کد خبر 5886394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha